kungdavidsson

Alla inlägg den 29 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 29 augusti 2012 18:43

..men faktum är att jag inte är det minsta upprymd. Antar att det beror på min kravbild på Dackarna, nämligen guld. Och igår var det inte det minsta guldmässigt. Inte finalmässigt heller. Visserligen storseger (53-37) men orosmolnen är nu för många och för stora för att tron på guld ska finnas. Visst visade Michael Jepsen Jensen att han kan bli en världsförare, visst visade Ward och Dudek att vårformen börjar komma tillbaka. Men där slutar det roliga..

Om vi börjar från början, den ena reservplatsen skall bestå av en junior och där håller det inte måttet. Absolut inte i en semi eller final. Tai Woffinden visade potential vid ett par tillfällen men det stannade vid just "visad potential". Sedan kommer dom två största besvikelserna, Andreas Jonsson och Fredrik Lindgren. Skulle kunna hålla ett utlägg på 3 timmar och 55 minuter om vad jag tycker om de båda i dackedressen just nu. Men jag orkar helt enkelt inte..

En kort sammanfattning skulle kunna se ut som följer:

Jag har nog aldrig skådat Jonsson i en sådan dalgång som han är i nu. Svackan är djup och lång, både i GP-serien och i elitserien. Frågan om han varit sämre under en sådan här pass lång tid? Påminn mig gärna om så inte är fallet! Han är...Aaaaa jag orkar inte. Kasst!

Fredrik Lindgren. När gjorde han två bra matcher i rad för Dackarna senast? 2007? Kanske. Fredriks sex, sju, åtta eller nio poäng, som bäst, är F.Ö.R dåligt för en GP-förare. Detta duger ej!


Låter som om jag hyser en massa agg till dessa båda, rent personligt. Så är det inte, jag konstaterar bara faktum.

Sport handlar mycket om dagsform, i synnerhet i täta och hårda slutspel. Dackarnas dagsform som lag är..nattsvart!

Av just dessa orsaker kommer  Dackarna inte att köra final 2012.


NOTERA DOCK ATT DET SÄGS ATT DET SISTA SOM ÖVERGER EN MÄNNISKA ÄR HOPPET. Så hoppet finns, men bara en dåres hopp..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Nu lämnar vi detta debacel och konstaterar att Wayne Rooney blir borta i upp till två månader. Avbräck för United? Svar ja! Visst har man flera klass-spelare men det är många mål och assist som försvinner där. Nu kommer inte United rasa i tabellen men det ger kanske Manchester City och Chelsea chansen att rycka några pinnar i toppen.

Några andra det går tungt för är Arsenal. I alla fall på transfermarknaden. Nu ser det ut som Theo Walcott är förlorad för The Gunners. Det roliga i denna historien för mig är att hans nya adress kan bli Anfield Road, Liverpool. City och LFC lär vara intresserade av Walcott och han skulle passa som handen i handsken i Brendan Rodgers spelidé. Det lär slutföras inom ett par dagar, sägs det!


På tal om mitt Liverpool så blir Lucas Leiva borta i två till tre månader. Skadan han ådrog sig i matchen mot City visade sig vara ganska allvarlig. Nu vägs det avbräcket upp av nyförvärvet Nuri Sahin som lär göra debut på söndag hemma mot just Arsenal. Kommer då Walcott ansluta dessutom så ser framtiden ljus ut..


Helsingborg har ödesmatch ikväll borta mot Celtic. Inget är omöjligt, bara mer eller mindre jävligt svårt!


Real mot Barca i supercupen. Barca har inlett serien med 2 raka segrar och Real har en förlust och en oavgjord. Dom känns hetare och har 3-2 att gå på efter första mötet på Camp Nou


Paralympics invigs idag. Har dålig koll på tv-tider och kanaler. Visst borde man följa det med ena ögat också. Där kan vi börja snacka prestationer. Framför allt psykologiska..


Firade ett-årsdagen med Hanna med ett besök på restaurang Lilla Krogen i stan. Filé Mignon. Fantastiskt! Skön kväll, trivsel..     hoppas på många flera!


Det lutar åt fiske i helgen. Dubbelt upp faktiskt!

På tal om fiske. Min nya låt    http://www.youtube.com/watch?v=Cew6UIINyP4


Tröttheten är enorm och datorn var en hårsmån från döden. Tålamodet är något under meridianvärdet. Bilderna i burken räddade den från undergång. Dom vill jag icke förlora. Dags att investera tror jag!


Tvättstugan väntar..Hipp hipp skitkul


Lev väl//Carlsson


Gårdagkvällens bästa:

Sällskapet och Michael Jepsen Jensen.

Gårdagkvällens sämsta:

Andreas Jonsson och myggen

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards