kungdavidsson

Alla inlägg den 20 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 20 augusti 2012 11:48

Har aldrig haft problem med ljumskar eller baksidor tidigare men nu verkar det vara dags. Surt är bara förnamnet! Tanken att inte kunna jaga varken små eller stora bollar, med eller utan klubba är något humörsänkande. Nu har jag inte på något vis kastat yxan i sjön, än. Hoppet finns att det blir bättre efter några veckor i stilhet.


Annars är det måndag och en ny vecka gryr. Vågar man hoppas på att man slipper övertid på jobbet? Tveksamt där..

Helgen har ju annars varit mer än bra och det gav energi i mängder. Den gav t.o.m en nystädad lägenhet..  



Sportmässigt var det ingen succé dock. Liverpool fick som bekant storspö. Men det är inget som jag går och deppar över. Man är van och har som sagt inga högre krav. City visade mästarklass och vände underläge till vinst. Men det kan ha blivit dyrköpt. City´s stjärna (en av dom) Sergio Agüeros fick bäras ut på bår efter att Southampton´s Nathaniel Clyne visat Wernblom-takter.. Chelsea vann planenligt över Wigan med 2-0 och ikväll spelar nästa toppkandidat och då menar jag inte Everton. United får tufft motstånd i premiären men jag tror dom fixar en seger och hänger på direkt i toppen.


Nattsvart blev det i alla fall för PSG utan Zlatan. 0-0 och ett slocknat lyse. Som lök på laxen finns det risk att "Z" missar flera matcher..


Frölunda verkar återigen gjort ett schackdrag genom att klargöra för Kenta Johansson att han inte kommer få förnyat förtroende efter kommande säsong. Brukar man inte ta sådant efter säsongen? Kanske bara jag som är gammaldags..


IK Oskarshamn slog Visby/Roma. Kändes nog bra efter en minst sagt knackig inledning.


Och ska Phelps bli av medaljerna nu p.g.a reklam? Vilket tjafs!


Imorgon ska Dackarna återupprätta sin heder. Tänkte i alla fall jag.. Valsarna borta torde vara en ny seger för målilla-laget. Men med tanke på lagets uppträdande dom senaste matcherna så kan vad som helst hända. Känns allt annat än bra.

Ganska många roliga artiklar och kommentarer jag läste efter förra matchen. Man slog Indianerna på hemmaplan med 49-41 och enligt vissa medier så visade Dackarna slutspelmusklerna o.s.v Lagledaren Mikael Karlsson tyckte man fick idel positiva besked i hemmalägret. Bara sådana kommentarer får mig att tappa modet och tron på sm-guld. Var lagledarduon nöjd med deras insats så vet i fan vilken match jag var på. Dackarna körde håglöst och ojämnt. Indiandernas tre stopp och avsaknaden av Niels-Kristian Iversen var till slut vad som skiljde åt och då är man nöjd? Självinsikt och verklighetsuppfattningen lämnar lite i övrigt att önska i mina ögon..


Dackarnas lag imorgon:

Darcy Ward

Patryk Dudek

Andreas Jonsson

Michael Jepsen Jensen

Fredrik Lindgren

Victor Palaovaara

Tai Woffinden


Hoppet är det sista som överger en människa sägs det...


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards