kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 5 april 2013

Jag är säker på att jag skulle kunna få många människor att må bättre..

Av Stefan Carlsson - 5 april 2013 23:42

Helt säker! Det vet jag. Nu låter det nära på som skryt och skravvel, men det är faktum. Faktum är att de flesta människor på denna våran jord skulle kunna göra det. Alla har vi våra problem, både stora och små. En del människor tar sig ur problemen, en del lyckas ej. Nu talar vi främst om psykosociala, hälso- och till vis del fysiska problem.  Är av den åsikten att var och en av oss går igenom svåra tider någon gång i livet och alla som lyckas ta sig igenom den s.k skiten stärks som människa och blir en eller flera erfarenheter rikare. Just dessa erfarenheter skulle kunna hjälpa andra.

Men man delar sällan med sig, i alla fall inte jag. Det blir liksom inte så. För min del så vill jag inte pracka på folk mina åsikter och ideér hela tiden och jämnt. Inte utan att jag vet att den jag talar med är intresserad. Visst kommer man med med småtips och någon enstaka kommentar, men inte blir det stora utlägg. Det är jag ytterst försiktig med. Av någon anledning.. Däremot om någon frågar eller startar en diskusson om något så kan de få ett rejält utlägg. Med nöje. Finns det något bättre än att hjälpa någon åt rätt håll?

Och va fan vet jag något om då? Tja, ryggproblem, sträckningar, magbesvär ( IBS t.e.x ), betydligt djupare psykiska åkommer än vad de flesta kan ana. Sedan är jag en klippa på andra saker så som sport och fiske men det ser jag mera som rena nöjen    .


Men är det någon skillnad om man skriver om det då? Ja, kanske. Vissa bloggare och liknande som skriver om diverse svårigheter i livet väljer ofta att vara tydliga med det i överskrifter och presentationer. Då är det ju tydligt vilket ger oss läsare en valmöjlighet. Att få tyst på någons munläder som går för mycket är betydligt svårare   

Fan vad djup jag blev..




Måste lätta upp stämningen med en historia.


Den ena samen till den andra:

- Undra om det är någon skillnad på att ligga med en ren eller en kvinna?

- Fråga Ove, han har legat med en kvinna..



Två blinda snickare, en såg.


Två myror, en stack.


Två bagare, en smet.


Två turkar, en fez


**************************************************
**************************************************
*****


Flera klassiska lag som tar för sig i svenska hockeyn. Björklöven är nästa att avancera. Ikväll blev de klara för allsvenskan. Bra jobbat!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article16550384.ab


Det fick bli kvällens sport. Nästan. Får också gratulera SAIK som återigen har tagit sig till sm- final. Denna gång tror jag inget kan stoppa dem.


**************************************************
**************************************************
**


Nej..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16550142.ab

Nåja det lär inte ligga kvar länge!


På tal om just tips och den biten, så måste jag givetvis komma med ett s.k tips från coachen, som jag vanligtvis inte delar ut skitmånga i likartade ämnen som smärtor. Till alla er med ryggproblem, ryggskyddet jag skaffade är suveränt. Det är äckligt bra. Hett tips!


Musiktips också:

Smash Into Pieces – Colder

Mycket bra skit. Ser med spänning fram emot albumet i senare i vår!


God natt och väl mött på Big Bang imorgon!


Lev väl//Carlsson


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards