kungdavidsson

Alla inlägg den 10 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 10 augusti 2012 20:07

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!!

Det var så häääääääääääääääääääääääääär länge sedan jag kunde glädjas åt svensk herrhandboll.

Underbart, fantastiskt! Känslan att sväva mellan hopp och förtvivlan är tillbaka! Det var 12 år sedan, nu är det dags. Sverige är i OS-final!


Jag kan ej påminna mig om en lagsport där det kan svänga så mycket som i handboll. Och äntligen är Sverige med när det gäller som mest, och när det svänger som mest.

Det är nu hjältar föds..det är nu det är dags att göra sitt livs match..På söndag, tack!


Idag var du kung Kim, ser gärna en repris på söndag.




//Lev välCarlsson

Av Stefan Carlsson - 10 augusti 2012 14:57

Om jag skulle skriva att jag inte bryr mig att semestern tar slut idag så skulle jag ljuga. Det känns inte speciellt bra. Inte så att ångesten ligger på och gnager konstant men det kommer över än ibland. Som en mörk skugga..

4 veckor i frihet är över och det väntar en tuff höst. Jag hoppas ändå på förändringar. Jag hoppas, verkligen!


Sammanfattar men dessa 4 veckor så är det mestadels positiva känslor. Klart är i alla fall att vädret lämnar en del i övrigt att önska. Fiske och lite lugn i vardagen har det blivit mycket av. Trippen till Göteborg var mycket uppskattad!

Som helhet är jag naturligtvis mycket nöjd med ledigheten.

Den sista semesterdagen avslutar jag i alla fall med att spöa upp min Hanna i bowling..Eller inte! Jag kommer nog få mig en lektion i sedvanlig ordning . Men innan det, blir det handboll och förhoppningsvis svenska framgångar. Mer om det längre ner.

Skönt väder nu men dom där otäcka blå-svarta molnen på himlen vill inte försvinna. Dom dyker upp i horisonten i en aldrig sinande ström. Det laddar väl upp till dagens obligatoriska regnskur antar jag!


Nu blir det BARA sport .

Först lite fotboll!

Ikväll drar franska ligan igång men PSG och Zlatan får vänta tills imorgon då man möter Lorient på hemmaplan. Behöver väl inte påminna om vikten av att vinna den matchen? Ett dåligt resultat för PSG och rubrikerna blir lika svarta som synden själv!


AIK får möta CSKA Moskva i europa league-kvalets sista omgång. Man fick visserligen stryk i gårdagens match mot Lech Pozn med 1-0 men hade 3-0 att gå på efter första matchen och det räckte alltså för att få spela vidare i EL.

Grattis säger jag och önskar AIK lycka till!

Kalmar och Elfsborg har redan fått kastat in handduken och jag är ganska säker på AIK kommer få gå samma väg. Allt annat vore än superskräll i mina ögon.


Mitt LFC för möta skotska Hearts i det låter som en bra uppvärming inför ligan. Hearts slutade femma förra året och det ska vara ett lag som Liverpool ska slå. SKA..

Just Liverpool körde igår över FC Gomel i Europa League och Fabio Borini gjorde sitt första mål i första hemmamatchen. Lois Suarez fick också många lovord och av bilderna att dömma verkade han spelsugen. Det lovar gott!

Att det helt plötsligt verkar som om möjligheten finns att både Carroll och Agger stannar är också lovande. Det intrycket fick i alla fall jag efter förra besöket på http://liverpoolfc.nu/. Förutom spetskompetensen så skapar det ytterliggare bredd i truppen. Något som sknades förra året, bl.a

Joe Allen är bara en läkarundersökning från en plats i LFC, dessutom. Det går åt rätt håll men det krävs flera förvärv, det har också coach Rodgers deklarerat.

Men Rodgers, lixom ägarna, vill inte göra något förhastat köp utan vill satsa ungt, på spelare som passar in och som verkligen kan tillföra något. Det låter som en mycket bra filosofi!


Ikväll har sveriges handbollslandslag chansen att nå en OS-final om man besegrar Ungern. Jag ser det som ett ypperligt tillfälle att göra det, en chans som man inte vet när och om den dyker upp igen. Klart är att det inte kommer dyka upp flera chanser för bl.a Kim Andersson som gör sina sista matcher i landslaget. Han torde vara lagom laddad i afton.

Ungern kanske inte väcker någon större respekt hemma i tv-soffan och historiskt sätt har Sverige ett klart övertag men...

..det finns alltid en risk att svenska spelarna är i sjunde himlen och på väg uppåt efter segern över Danmark. Svenska laget är tämligen orutinerat i sådan här sammanhang och det är alltid en riskmoment. Men om laget är orutinerat så är ledarstaben raka motsatsen och det är just Olo Lindgren, Staffan Olsson och Stefan Lövgren som har den viktigaste rollen idag. Deras rutin i dessa sammanhang kan bli direkt avgörande. Det gäller nämligen att spelarna är maximalt fokuserade då det kommer krävas en liknande insats idag som mot Danmark. Och den Danmark-matchen MÅSTE vara ute ur skallarna, det var då, nu är nu!

Dessutom är Ungern ett mycket bra lag, annars hade man inte varit i semifinal. Man har ett par stjärnor i laget plus att man har ett stort självförtroende och ett härligt "GO" i laget. Det kommer krävas blod, svett och tårar för att besegra Ungern men chansen finns, i allra högsta grad!


Heja Svedala!



Förresten, vad ska man säga om Usain Bolt?.. Sanslöst vilket löpsteg! En Jamaica-trippel dessutom. Hygglig sprintnation!


Lev väl//Carlsson


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards