kungdavidsson

Alla inlägg den 25 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 25 augusti 2012 19:28

Ska inte sticka under stolen med att jag var trött idag när klockan ringde runt halv sju. Men är det fiske på schemat så hoppar man upp. Efter 5 minuter i vaket tillstånd, eller vad man nu ska kalla det, så ringer min käresta och i min vetskap om att hon är på väg till jobbet så dyker tanken upp "nu har hon krockat eller kört i diket! Fan vad positiv man är eller hur? Nu var det ingen ingen större fara då det var hennes bil som saknade vatten. Bilar går som bekant att laga  . Bara att rycka ut!


Efter den rivstarten var det dags att bege sig till Kristdala och hämta fiskekamraten. Trodde jag! Han var trött och hade fösovit sig. Kan dock inte klandra honom med tanke på hur jag mådde när klockan ringde. Gå upp tidigt en lördag efter en kvällsvecka kan vara tufft. Nu var det ingen fara, han var snabb upp ur bädden och fiskarna var så vänliga att vänta på oss. För vilket fiske det blev! Årets fullträff hittills, i alla fall när det kommer till abborrefiske. Det blev till slut 20-talet borrar. Inte så märkvärdigt kanske men sizen var mäktig. Jag slog personligt insjörekord med en borre på 1.1kg Min kamrat stoltserade med en lillebror på 0.8kg Däröver ett antal mellan 3- 5 hg. Det var sketkul! Lägg därtill 4 små gäddor så förstår ni att vi hade fullt upp  .

 

Storslam!


Måste ju givetvis rekomendera några drag nu också.

Har flaggat för den förut men jag gör det igen. Spinnare är något som måste finnas i draglådan. Starka färger är attraherande för abborren. Röd och gul är personlig favoritfärg.

 

Små vobbler typ denna är fenomenala. Fungerar ypperligt till både abborre och gädda. Denna modell är någon blek i färgen och jag skulle nog rekomendera lite starkare nyanser som röd, gul, skarp grön eller blå färg. Då blir det ännu bättre! Ju större sked desto djupare ner i vattnet kommer man och gången på de här små rackarna är mycket attraktiv för rovfisken.

 

Har ett litet specialdesignat knutet "tackel" med ett rejält blysänke och en flytjigg med röd kropp i var sin ända. Har en tre-lekare som fördelar linorna och ser till att det inte blir trassel. Sänket dras fram på botten medan jiggen kommer bakom ca en halvmeter upp över botten. Kul fiske och det ökar chanserna för större abborre. Beviset idag blev som sagt en abborre på 1,1kg. Bl.a

 


Ny premier leagueomgång idag och Everton imponerar. 3-1 borta mot Aston Villa. Har man något på gång där på andra sidan Merseyriver? United slog Fulham med 3-2 och den omtalade Van Persie målade i sin riktiga debut. Skönt för honom och Sir Alex. Surt för alla Arsenalare  . Inte lika skönt för Rooney kanske, ajaj.. Ser inte helt skönt ut på bilderna..

Imorgon följer vi upp det med Stoke mot Arsenal och Liverpool får tuffast tänkbara motstånd i hemmapremiären då mästarna Manchester City kommer på besök till Anfield. Det lär bli en hård fight men jag hoppas att dom röda har vaknat nu!

För övrigt så visar det sig nu den där Nuri Sahin är klar för LFC. Märkligt, fick för mig att Arsenal var förstavalet. Eller rättare sagt så kunde jag tolka uppgifterna media så. I det här fallet gör det inget att jag fattat fel. Ett offensivt tillskott då Sahin ansågs vara Bundesligas bästa spelare förra året.. Skaplig merit!


Speedwayen i Cardiff är i full gång... Bra speedway. Stundom ganska hårt och tufft. Heja Sverige  . Eeejj Jonsson för fan vilken formtopp! Eller inte..

Kan Lindgren skrälla? Hans Andersen sprattlar till! Lindbäck kom med till semi också. Kan han upprepa sin bedrift? Snart vet vi!


Cassano talar ut..http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/italien/article15308514.ab


Nu ska jag umgås    


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards