kungdavidsson

Alla inlägg den 7 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 7 augusti 2012 09:48

Jag såg det, hela världen såg det. Johan Euréns motståndare, Heiki Nabi från Estland, kröp ut över linjen och borde således ha förlorat matchen på "mattflykt". Eurén får poängen, men estniska coachen slänger in en "challenge"  sedan är problemet löst och estländerna vinner till slut matchen efter att man lottat tredje ronden. Lottat? Va fan är det här. Jag vill så gärna förstå mig på brottningen men i dagsläget går det inte..


När jag ändå är inne på spåret så kan jag fortsätta med motorsågen. Tycker att alla ni cyklister som tror er vara osårbara och/eller världens viktigaste människor som förutsätter att alla bilar i världen stannar för er, tror jävligt fel. Sanningen är att ni lever på oss uppmärksamma bilförare som vet att ni lämnar hjärnan hemma på samma ställe som ni har eran cykelhjälm. Cykla rakt ut i en trafikerad krosning utan att ens se sig över axeln, ja då vet man förmodligen inte att det gör väldigt ont att bli påkörd, även i 50 km/h. Jag skiter i vilket ur den aspekten, det är inte jag som får ont. Däremot kanske det känns mindre bra att köra över någon. Därför tar jag det väldigt lugnt när det kommer en cykel, för att jag vet att många saknar trafikvett. Framför allt vuxna och det är ju dom som lär upp sina barn...

Men varför är det så här? Är det ett enskilt problem i Oskarshamn? För detta är inte en gång det handlar om.

Antingen så saknar man körkort och har således ingen uppfattning om hur det är att sitta bakom ratten eller så har man en sådan fantastiskt övertro på sig själv och som jag så, förutsätter att alla stannar..


Så, det kändes bra! Nu drar vi ett streck..

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Positivt då? Nja, snarare ett råd till alla er som ska gå till en läkare/doktor. Stå på er, ge inte med er när ni vet att ni har rätt. Byt läkare. Kräv, det är eran rättighet. Far min behöver nu operera armen, ganska akut. Första läkaren tyckte dock att det räckte med smärtlindrande.. Läkaren härjar i Hultsfred så ni vet, som tur är ska han vad jag förstått flytta någonstans till Skåne. Grattis alla skåningar!

Det går även att anmäla s.k läkare! Enligt min uppfattningen så är dom sämsta dom äldre doktorerna som skiter i vilket. Som redan har gjort sin karriär och som har säkrat sin inkomst till döden kommer..

Nu vet jag att några jag känner har eller har haft en hopplös situation och ibland undrar jag om den svenska sjukan är av sådan världsklass som man vill utge sig för. Ibland verkar det vara ett fuskbygge under ytan.



Liverpool har begärt ett pris för Agger, DET ogillas också!


Stay with me!



Oskarshamns AIK inledde höstsäsongen med en 3-0 seger borta mot Assyriska IF från Norrköping. Mycket bra inledning! Nu är det "bara" att trumma på så tror jag hösten kan bli en trevlig historia för AIK!

Ettan nästa?


Uppåt 900 personer såg IK Oskarshamns första isträning.Det är bara att konstatera att det finns en hel del hockeytokiga människor i staden. Hoppas för deras skull att man lärt sig att hantera pengar i styrelsen nu då!




Ingen speedwaysnack förresten? Helt riktigt, denna dag ingen spiddwäj på programmet!

Nu ska det förberedas för en abborrejakt på Illern! Ha en trevlig tisdag!


Lev väl!/Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards