kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 23 april 2013

Bayern är mitt lag och lägg ner det svenska försvaret!

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det ser ut som man kunde ana. Barca har mycket boll och Bayern försöker öka tempot när de tar tillbaka bollen.

Samtidigt verkar det som om Bayern har gjort klart med Dortmunds Mario Götze till nästa säsong. Dortmund som även dom är i semifinal. Märklig tidpunkt kan man tycka!


Leksands kommun räddade tidigare i vår sitt älskade hockeylag från konkurs. Nu är det Timrå IK´s tur att sitta med skägget i brevlådan och kronofogden står i princip i hallen med olycksbådande papper i hand. Det vore både tråkigt och olyckligt. Visserligen tillför kanske inte Timrå så mycket nu för tiden men det vore ändå tråkigt.


Mers fotboll och andra heta övergångar kan vara Edison Cavani från Napoli till PSG. Det verkar klart. Ska Zlatan dra eller är det hans nya lekkamrat nästa säsong. Kittlande tanke. Edison och Zlatan. Förutsatt att de rent kemiskt passar ihop så kan de bli ett av fotbollseuropas hetaste anfallsduo! Hoppas kan man men..



-------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Försvaret var det. Då pratar jag inte om det svenska fotbollslandslaget försvarsspel, även om det svenska försvarsspelet och den svenska försvarsmakten har flera saker gemensamt. Typ avsaknaden..

Det är pinsamt att andra länder kan leka krig i svensk skog och mark (luft) medan vi sitter och dricker kaffe och kollar på Morgan och Ola- Conny i Las Vegas. Pinsamt! Lägg ner det som återstår. Det är så besparat så det som finns kvar nu är löjligt. Vad ska vi göra med det? Spara in de pengarna och gör något vettigt istället.

Helst hade jag naturligtvis sett att det rustades upp. I alla fall så pass att vi har ETT startklart JAsplan någonstans i detta avlånga land..

För övrigt, alla de pengar vi sparat in på nedskärningarna, var är dom? Vad har de givit resten av samhället?


Hoppsan, ett ämne som irriterade mig..


Bra Bayern!!   2-0!


Lev väl//Carlsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 18:56

Sällan eller aldrig har ett guld delats ut mera rättfäridigt. Sällan eller aldrig kommer kan ett guld vara mera berättigat. Grattis SAIK till sm-guldet 2013. En förening jag verkligen unnar en framgång.     Skellefteå AIK anno 2013!   ...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards