kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 9 april 2013

Hårt nedtränad, i ryggen.

Av Stefan Carlsson - 9 april 2013 21:21

Vilket ryggpass det blev på gymmet idag. Lägg där till manuell montering av vindrutor i fyra timmar också så kan den något insatte förstå att det var skönt att jag tog med mitt lilla härliga ryggstöd till jobbet. Hua!


På tal om träning och hälsokoster och den biten. Adrig tidigare har det ju varit så inne med diverse dieter och bantningskurer och sådan skit. Ja jag skriver skit för det är vad jag tycker. Bara äta kolhydrater, bara äta proteiner, bara äta ingenting etc etc. Äta nyttigt och hälsosamt är en sak, en helt annan sak. Har sett otaliga skräckexempel på detta. Visst fungerar dessa extrema metoder, folk går ner skitmycket. Det är bara det att när det ska börja ätas igen så går man upp lika mycket igen, plus lite till. Varför? Inte konstigt alls, när kroppen inte får den mat den är van vid så ställer den in sig på svält, d.v.s alla fettreserver töms och när maten börjar trilla ner i magen igen så fyller kroppen så klart på dessa reserver och fyller dom till bredden. Jag tror inte på exrema bantningsmetoder. Kroppen kan inte må bra av det. Äta nyttigt, hälsosamt och röra på fläsket är vad jag tror på. Det är sunt. Sedan gott folk är jag fullt medveten om att det finns extrema undantag, men homo sapiens mår bra av att äta "normalt" och att röra på sig. That´s how we are made!

Detta är mina åsikter i ämnet och naturligtvis gör alla som de själva känner är rätt för dom.. Kände bara att jag vilja framför mitt budskap..


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mycket fotboll i dessa dagar, CL främst. Två matcher idag, Dortmund mot Malaga och Galatasaray mot Real. Matchstart kvart i nio. Real leder med 1-0 och i den andra kampen är det kryss vid skriven stund! Dock är mina fotbollsinnen riktade mot morgondagen och då framför allt Barca mot PSG. Ska PSG lyckas med det nästan omöjliga? Skräll-läge på sätt och vis. Dock verkar det som om Messi kan vara med trots allt. Inte till PSG´s fördel direkt. PSG måste göra en match utöver det vanliga och de behöver slå personliga rekord för att vinna. Zlatan måste göra en av sina bästa matcher. Då finns möjligheten. Men hoppet är litet. Bara en dåres hopp..

Mitt intresse ligger som sagt främst hos PSG men stormatchen får ändå anses vara Juventus mot Bayern. Är det troligt att det är en av vinnarna vi ser i det mötet? Svar ja!


Lite uppgifter som talar för att Z inte stannar jättelänge i PSG

http://www.expressen.se/sport/fotboll/champions-league/zlatan-hyllar-pep-han-ar-fantastisk/


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det sorgliga är att det är bara ett fåtal individer som fördärvar, oftast. Det absolut bästa är naturligtvis om de andra, riktiga fansen, kan stoppa dessa idioter.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article16569853.ab


För övrigt ska päron ätas och öl drickas...


Sjuk människa 1:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16570804.ab


Sjuk människa 2:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16570932.ab


Sjuk människa 3:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16568397.ab


Dags för lite sömn!


Lev väl// Carlsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards