kungdavidsson

Alla inlägg den 27 augusti 2012

Av Stefan Carlsson - 27 augusti 2012 16:13

Snacka om att bjuda på poängen igår "Pool"! Det kändes surt värre....MEN vilken match dom röda bjöd på. Det absolut bästa jag skådat på Anifeld. Nej det absolut bästa jag skådat Liverpool spela på år och dag över, huvudtaget! Från minut 28 tills domaren blåste av var det en hint av hur det såg ut på den gamla goda tiden. Passningsspelet höll yppersta klass med hårda och distinkta pass, mycket rörelse och hela tiden folk som fyllde på bakifrån. Fantasi och självförtroende präglade spelet.

City då? Dom var inte dåliga, dom hade några sekvenser där dom skapade tryck men det var ingen snack om vem som var det spelförande laget. Undantaget halva första halvlek. Målen som City fick var rena bjudningar från hemmalaget. Första bortamålet är en målvaktstavla och en svaghet som kära Pepe Reina har, nämligen tajmingen i luftrummet. Dessutom verkade kommunikationen inte var den bästa med Liverpool´s ena mittback för dagen, Martin Skrtl.

Andra målet glömmer vi bara...Martin Skrtl skötte sig utomordentligt i förssvarsspelet, gjorde ett nickmål med samma kraft som jag skjuter, men dessvärre fick han också assist på City´s andramål..

Lite konstigt kan jag tycka, är man mittback och står ute vid sidlinjen så borde man ju kunna räkna ut att det kanske saknas en lirare i mitten.?. Men vad vet jag!

City visade dock att man är ett topplag. Man spelade inte på topp men tar ändå poäng. Man tar tillvara på chanserna och man gjorde inte många misstag i City-lägret. Dock är min absolut ståndpunkt att City kom undan billigt med en poäng igår. Brandan Rodgers har nu visat hur han vill att det ska spelas, och gärna för mig! Ser redan fram mot helgens drabbning med "The Gunners".



Något jag inte ser fram emot är PSG´s nästa match. Fy fan (ursäkta språket) så dåligt igår! Usch! Allsvenskt tempo med det ena juniormisstaget efter det andra. Bedrövligt! Det här håller inte helt enkelt. Tror Ancelotti har lite att fundera på. Så där håglöst blir det inte utan anledning.

Och Zlatan då? Han är fortfarande småskadad och igår var det inte mycket att hurra för. Men om Zlatan var dålig så var resten pinsamma. Vilket mittfält. Borra ner huvudet och springa rakt in i en tremanna-mur. Inte en gång heller. Nej det där var rent av tråkig fotboll. Hjälpte ju inte till att Bordeaux slog "långa bollar på Bengt" i 90 minuter. Gör om gör rätt!


OAIK vann igen. Kross på hemmaplan med 4-0 mot Tord. Tyvärr lyckades inte Ljungby hjälpa till då Husqvarna vann med 1-0 i det mötet efter mål i 90:e. Det är som bekant Husqvarna som är AIK´s främsta motståndare i toppstriden. Nåja, det ser ändå bra ut!


Mitt HV 71 tog igår sin 4.e raka seger när man besegrade tjeckiska Pirati Chomutov med 3-1. Vad betyder det? Att man skaffat sig arbetsro och självförtroende. Dock ska man ta försäsongen med en nypa salt. Har varit med om försäsonger där det blivit idel vinster men sedan har det gått käpprätt åt skogen i seriespelet, och tvärtom.

Ett annat lag som går bra är Luleå. Fem raka segrar nu. En av mina favoriter till seriesegern har öppnat starkt.

IK Oskarshamn går också bra...Eller inte. Visserligen slog man Tingsryd igår men innan det så har det varit mer än lovligt blekt. Bl.a derbyförlust mot Vimmerby Hockey och VIta Hästen, båda division ett. Kan bara bli bättre.

Fortsätter mitt svep över elitserien i kommande inlägg. Tänkte syna dom båda AIK-lagen lite extra. Skellefteå AIK och AIK, Solnas stolthet. En hamnar i toppen och en hamnar i mitten? Gissa vem!


Nu ska det vilas och stretchas. Fick min dom idag. 6-8 veckor. Uttänjt muskelfäste. Tack och hej leverpastej! Syns i innebandyladan i vinter. Förhoppningsvis! Gäller att INTE gå på för tidigt. Att hålla sig kall när det börjar rycka i armar och ben. Det är ju också en av mina paradgrenar. Att sitta stilla och glo..  


Lev väl//Carlsson


PS. Imorgon blir det kaos...på jobbet. Jag vet det, jag är spågubbe på fritiden.


Av Stefan Carlsson - 27 augusti 2012 16:00

En vinter, en höst, en vår och en sommar har jag nu fått med min flickvän. Hoppas på många fler lyckliga och bra år för oss  .

Det har gått så häääääärr snabbt! Det brukar tyda på att det varit bra och att man har haft roligt. Det stämmer verkligen i detta fallet. Lav Ya my Hanna!  



Det trodde ni inte va?? Att sportfånen hade känslor  


På återseende


//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18
19
20
21
22 23 24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards