kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 31 juli 2012

Liverpool nobbar bud, Karonen imponerar och Ottosson tog sitt förnuft till fånga..

Av Stefan Carlsson - 31 juli 2012 13:05

Manchester City har lagt två bud på Liverpool´s Daniel Agger. Båda buden har nobbats och jag hoppas att man förkastar det tredje också! Säljer man Agger, i synnerhet till City eller något annat topplag i PL så kommer jag bli tvungen att bryta ihop någon minut eller två.. Han har varit en av dom bästa ett tag nu och är enligt mig den viktigaste vi har i ett eventuellt nybygge av LFC. Det får icke ske och något som kan vara lugnande är att Agger är sugen på att stanna och att Liverpool vill behålla honom... DÅ SÅ!!


Lassi Karonen mosade motståndet i kvarten och det såg minst sagt imponerande ut! Där finns det möjligheter..


Solen försvann  


Det är inte varje dag man följer hästhoppning..


Nytt bomblarm i Oslo. Måtte det vara falsklarm eller har en ny dåre planerat sin entré? Hemska tanke..



En avstickare till hockeyn..

Karl Fabricius tillbaka i Luleå. Det som enskild händelse gör inte LHF till guldkandidat men man har en bra stomme och bra tränare plus att man kanske lärde sig något av förra säsongens plötsliga slut. Man kom inte rätt in i sluspelet, minst sagt, men kan man använda den erfarenheten till kommande säsong så kanske man kan ta nästa kliv.


Kristofer Ottosson gjorde naturligtvis det enda rätta och kom överens med DIF hockey. Att tacka nej till en fortsättning efter att fansen skrapat ihop nära en halv miljon kronor hade varit mer än korkat. Frågan är om han hade kunnat visa sig i Stockholm över huvudtaget.. Bra för Djurgården som ska tillbaka till eliten.


Fabian Brunnström till Frölunda. Vad innebär det? Just nu ingenting. Frölunda är i mina ögon ett hyfsat misslyckat lagbygge tills motsatsen är bevisad. Varför? Enkelt penkelt! Frölundas resultat dom senaste åren är på tok för dåliga om man kollar på laguppställningarna..

Bra lag=framgång? Alltså nej, det ska spelas om det också. Frölunda behöver ta ett par kliv för att kalla sig topplag.

Kommer mera inlägg om vinterns hockey framöver!


Lev väl//Carlsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards