kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 29 september 2012

En skön skitdag..

Av Stefan Carlsson - 29 september 2012 15:57

Skitdag vädermässigt vill säga. Annars en bra lördag. En soft lördag. En sväng i stora city med kompis från obygden och min Hanna. Inget planerat idag, ganska ovanligt för att vara lördag. Men ack så skönt var. Efter en trött vecka så var det välbehövligt. Framför allt en trött arbetsfredag. Avslutade gårdagen i Tuna. Firade min 35-åriga galna grisjagande kusin. Jag är fiskegalen och han är ett snäpp värre grisjaktgalen. Eller vad sägs om det här schemat: grisjakt torsdag natt, hemma vid 03:00. Upp och hoppa 06:00 för att jobba. 18:00 kalas fredagkväll, efter det ut i skogen till grisarna.. Vart får man den energin?

För övrigt länge sedan jag skrattade så mycket under så kort tid. Man fick många sköna "historier" och kommentarer berättat för sig igår kväll. Till exempel fick jag lära mig ett nytt ord. Löske! Det tar jag löske.. ?? Kan ni fundera på  !

Fick också veta att min fader hade råkat ut för en liten olycka i soffan där jag satt tidigare vid ett annat kalas. Han hade tydligen, enligt ögonvittne på plats, rest sig ur soffan och slagit huvudet i någon form av lykta och allt stearin åkt ut och hamnat i håret varpå min far kommenterat det hela "tänt var´e här"! Varför var jag inte där då?


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Måste passa på att berömma IK Oskarshamn. Är ganska snabb på att såga men nu är det på sin plats att rosa lite. Torsdagens insats mot Västerås hemma, 7-3, var stabilt! Andra halvan av första perioden och första delen av mittenperioden var dessutom riktigt bra och då visade hemmalaget inställning och en hög nivå i spelet. Laget har självförtroende och det lär behövas idag. Mycket tuff bortamatch mot Karlskoga. Men kan man slå DIF på hovet så kan man slå Karlskoga..


Alla som gnuggat händerna när NHL-spelarna börjat trilla in i hockeyallsvenskan verkar snart ha gnuggat klart. En efter en får nu deklarera att man inte har råd med några spelare i laget. Det sägs ju att de ska spela gratis, men man verkar ha glömt omkostnaderna. Nu som först verkar poletten ha trillat ned..Klart som fan att det kostar!

Det absolut bästa vore att NHL drog igång igen, egentligen!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett något vingklippt Oskarshamn AIK ska försöka knipa nya poäng imorgon. Myresjö väntar på bortaplan och trots sjukdomar och avstängningar har AIK ett bra läge att utmana serieledande Husqvarna. Och vem kunde tro det inför säsongen? Med tre omgångar har AIK en bra möjlighet att ta ytterligare ett kliv uppåt i seriesystemen. Om så blir fallet har Oskarshamn ett fotbollslag i ettan, ett innebandylag i ettan och ett hockeylag i allsvenskan. Det är ganska hyvens. Inte den absoluta elitnivån men strax under i alla fall. Ett bra utgångsläge för ännu ett steg.

Craftstaden har för övrigt seriepremiär i afton. Spännande att se hur det går. Sägs att det skiljer en hel del på tvåan och ettan. Å andra sidan har Craftstaden haft en bra försäsong där man klått upp både seriekonkurrenter och lag från högre divisioner. Träningsmatcher är träningsmacher men det ger ändå en positiv känsla.


I Premier Leauge förlorade Arsenal hemma mot Chelsea tidigare idag i ett hett londonderby. Torres målskytt för Chelsea. Everton ångar på. 3-1 i halvtid hemma mot Southampton medan Manchester City har 1-1 borta mot Fulham.

Mitt Liverpool verkar äntligen ha hittat nätmaskorna. Suares tvåmålsskytt efter första halvlek borta mot Ful-ham.

United ställs mot Tottenham lite senare ikväll. Hoppas domaren inte behöver hjälpa United idag igen. Det ser så pinsamt ut..


PSG möter Sochaux. Tre nya poäng?


Det har bara gått fem omgångar av spanska ligan men för första gången på länge är inte Real Madrid med och utmanar Barcelona. At. Madrid är närmast just nu. Barca har 15 poäng och tvåan At. Madrid 13. Real hittar vi först på en sjundeplats med bara sju pinnar. Hinnar man ifatt? Njaaa med tanka på hur många poäng Barcelona brukar tappa så är jag lite tveksam. 8 poäng är fantastiskt mycket i dessa sammanhang!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Jason Crump slutar köra GP nästa år. Därmed kommer en av speedwayens främsta försvinna ur GP-serien. Förutom att han är en fantastisk förare så är han dessutom en huvens person vid sidan av. I stil med Greg Hancock. Två "ambassadörer" för speedwaysporten!


Jason Crump!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Stiftelsen har nu släppt sitt album. Ljungarock! Tyckte man om låtarna Vart jag än går och Härifrån så rekomenderar jag att man lyssnar igenom denna skiva!

Dags för lördagsmys och laddning inför morgondagens fiske på hemmaplan  !


Trevlig lördagkväll!


Lev väl//Carlsson




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards