kungdavidsson

Alla inlägg den 10 september 2012

Av Stefan Carlsson - 10 september 2012 21:50

Söndagens fisketur började allt annat än fantastiskt! Efter en halvtimme i den lilla sjön St. Brångöl insåg jag att vi var på fel plats, igen. Jag och Hanna har inte haft flyt när det kommer till fisket iaf! Ständiga felbeslut av plats och tid. Jag blev i det närmsta tokig när jag förstod att denna s.k sjö var lika mörk och tråkig som ett avlopp. Det var bara att kasta in utrustningen, kaffet och Hanna i bilen och åka med bestämd hastighet till en sjö där jag visste det fanns fisk! Och mycket riktigt, efter mindre än en minut hade jag fått en borre på 4 hg och Hanna en något biffigare på 6 hg. Nu blev det inte så värst mycket mera där men det kändes ändå som ett mycket bra beslut att byta sjö!



Fullträff  

   

Storfångsten! Tyvärr vatten på linsen!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Bildbeviset på mitt insjörekord   

 

   

Denna förmiddag var det ett rent nöje på sjön!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Imorgon är det tänkt att Dackarna ska besegra Piraterna hemma. Jag skulle tippa på att det behövs en tio-femton poäng.. Hur troligt är det? Inte speciellt. Jonsson är indisponibel och Tai Woffinden är också skadad och ersätts av Jonas Davidsson. Ok, Woffinden har inte öst in poäng men Davidsson är tamejfan ändå ett nedköp. Han brukar ta en fem poäng, på reserven..ACK ACK! Jonsson har inte kört som gud på sistone heller men ska det bli någon final för Dackarna nu så krävs det någon form av mindre mirakel. Allt med tanke på körningen man visat upp den senaste månaden. Piraterna har ett vasst lag och nu är inte Dackarna ens bäst på pappret..

Vad lämnas då åt hoppet? Att Lindgren kör som i helgens GP, att Joel Larsson gör sitt livs match tillsammans med en pånyttfödd Jonas Davidsson. Och givetvis måste Ward, Dudek och Jepsen köra för fulla muggar. Då kan det gå.. Så ligger landet nu i alla fall.

I den andra semin kommer med största sannolikhet Vetlanda slå ut Indianerna. Allt annat vore en skräll.


Lagen imorgon på GoB Arena.

Dackarna:

Michael Jepsen Jensen

Patryk Dudek

Darcy Ward

Andreas Jonsson (R/R)

Fredrik Lindgren

Jonas Davidsson

Joel Larsson


Piraterna:

Prszemyslaw Pawlicki

Gregorz Zengota

Greg Hancock

Maciej Janowski

Chris Holder

Anton Rosén

Linus Sundström

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


 Lite lokal sport också. IK Oskarshamn slog elitserielaget Rögle och det må jag säga är en meriterande seger även om det bara var en träningsmatch. Det är nära premiärerna nu och lagen börjar komma upp i temp rejält. IK började försäsongen kasst men har spottat upp sig och det börjar ljusna lite på den fronten.


Oskarshamn AIK slog bottenlaget IF Haga hemma med 4-1 och behåller sin kvalplast till division ett.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Fruktansvärt nära en krock utanför Smedkroken 10 förut. Svårt att ha koll i trafiktäta Oskarshamn en måndagkväll..


Nu är det sovdags. Väl mött imorgon!


Lev väl//Carlsson


Av Stefan Carlsson - 10 september 2012 19:16

Tänkte knyta ihop säcken genom en sista genomgång av elitseriehockeyn och de båda lagen Timrå och Modo.

Jag tippar både dessa lag i den nedre halvan av tabellen. Timrå hamnade förra året i kvalserien men gjorde där en stark insats och klarade elitseriekontraktet. Mycket tack vare en stor vilja och ett stort hjärta. Jag förutspår att denna säsong kommer att se ut ungefär som den föregående för medelpadlaget. Nyförvärven är inte de mest namnkunniga och truppen i övrigt ser tunn ut. Målvaktssidan är nog Timrås minsta problem där Joakim Lundström är en stabil målvakt och kommer utmanas av den för mig något okända Daniel Bellissimo. Daniel värvades från Karlskoga och är tänkt att hjälpa Timrå i vinter.

Resterande del av laget lär behöva nyckelspelare som Per Hallin, Johan Andersson och Jonathan Hedström för att lyckas undvika den absoluta botten. Nyförvärvet Niklas Nordgren tillför rutin men frågan är om det kommer att räcka?

Laget lär sättas under press i vinter och jag tror de kommer få svårt att undvika kvalserien!


- Jag anser helt enkelt att Timrå inte håller måttet för någon högre tabellplacering. Truppen är tunn och det lär krävas "personbästa" av en mängd lirare för att undvika botten.


+ Ingenting talar för Timrå, och det kanske är just det som talar för Timrå. Man slår onekligen ur underläge och det kan ge en något mera avslappnande attityd. Inte många räknar med laget och det kan bli deras chans att plocka mycket poäng. En storspelande målvakt och en pånyttfödd Jonthan Hedström? Ja vem vet!


Håll ögonen på: Jesper Dahlroth, Jeremy Boyce, Max Friberg, Joachim Rohdin, Robin Sterner är alla spelare ur den yngre generationen. En viss utveckling av några av dessa spelare lär behövas.


Modo kommer också tillhöra den nedre halvan men jag tror deras chanser att nå slutspel är betydligt större. Truppen innehåller flera bra spelare och det finns rutinerade rävar som Niklas Sundström och målsprutan Per-Åge Skröder. Flera av nyförvärven är spännande om än något okända för undertecknad. Samuel Påhlsson är dock en klass-värvning. Tyvärr för Modo är Påhlsson skadad och missar en stor del av inledningen.

Förra året var allt annat än bra och det finns risk att denna säsong blir likartad. Coach Samuelsson har mycket att bevisa och få måste få ihop laget betydligt bättre. Jag tror ändå Modo kan nå slutspel! 


- Ulf Samelsson måste få ihop laget annars kan det bli en repris på förra året. Finns frågetecken för hur mycket hjärta det finns i laget, bl.a. Målvaktssidan ser också tunn ut. Bernhard Starkbaum och Oscar Alsenfelt känns som en häftig chansning!


+ Om Samuelsson lärde sig något av förra året så kan han göra de sakerna bättre i år. Det finns ett antal kvalitéts-lirare i laget och kan bara Påhlsson bli frisk finns chansen till slutspel!


Håll ögonen på: Samuel Påhlsson är en klass-spelare! Modo är inte den plantskola den en gång varit men Janos Hari, Måns Krüger och John Westin är ändå några av de yngre i truppen.


SÅ, då var det genomgånget och klart! Nu blir det spännande att se hur fel jag har. Alltid lika kul framåt jul när tabellen sitter och att jag då går tillbaka och tittar vad jag skrev tidigare på hösten. Tankar som "va fan tänkte jag där" lär dyka upp!  


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards