kungdavidsson

Alla inlägg den 9 september 2012

Av Stefan Carlsson - 9 september 2012 11:10

  Det blev till slut en skön lördag med bra speedway och trevligt sällskap. När också vinden slutade piska GoB Arena steg tempen något.

Inledde dagen i Vena med middag och uppsnack hos fader. Min nypensionerade moster och Mats var också på besök från Trollhättan. Trevligt! Själva huvudnumret på kvällen var underhållande, tyvärr fick ingen svensk kliva längst upp på pallen denna gången heller. Förra året var ju Jonsson snubblande nära. I år var Antonio Lindbäck den hetaste svensken och det räckte till  en  tredjeplats efter tvåan Chris Holder och dagens suveräne Tomasz Gollob! Just Gollob var faktiskt ingen jag räknade med igår. Han har om möjligt visat sämre form än Jonsson på senare tid, men igår hittade han tillbaka till gammalt gott slag. Normalt sett trivs ju polacken i Målilla och det märktes igår. Bara att Gratulera!

Övriga svenskar då? Peter Ljung började storartat men orkade inte hålla i och missade semi. Tomas H Jonasson vaknade istället försent och missade också semi. Lindgren tog sig däremot vidare men fick inte till det utan slutade trea. Tyvärr för Andreas Jonsson så slutade kvällen med en ambulanstur ut ur GoB Arena. Mycket tack vare en viss Nicki Pedersen. Andreas Jonsson fick upp farten och gav allt för att försöka runda dansken innan målgång. Det tyckte inte Nicki var ok så han såg till han fick käka grus istället. Andreas landade handlöst i backen, drog nacken i gruset och det såg riktigt otäckt ut. Så här dagen efter så verkar det dock enligt rapporterna inte vara någon större fara med Andreas Jonsson. Det tackar vi för!

Eller Nicki?? Nicki Pedersen är nog av de största "svinen" jag känner till inom sportens värld. Det finns några till, men han är i sin sport ett unikum. Det finns flera som kör tufft och på gränsen till vårdslöst men han kör definitivt över gränsen. Men det skiter ju han. Han skiter fulsltändigt i om han orskakar benbrott, hjärnskakning, förlamning! Förlamning var precis det som kunde hänt Jonsson igår. Landa i den hastigheten med huvudet rakt i backen..Ajaj! Nicki brydde sig inte ens om att kolla hur det gick. Han brydde sig inte ett skit. Han vinkade lite nonchalant när han körde av bana, det räckte enligt honom. Han tyckte, enligt media, att allt var Jonssons eget fel. Så därför behövde han inte bry sig. En idiot helt enkelt. På speedwaybanan är han en idiot. Känner han inte privat (och det tackar jag för) så där vet jag inte. Men att dömma av hans beteende på banan så har jag svårt att tro att det skulle vara någon större skillnad till vardags.

Som tur är kommer jag minnas denna tävling av andra positiva inslag!




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

NHL-lockouten är nära nu! Jag tror jag har bestämt mig. Visserligen skulle det sundaste beslutat varit att begränsa antalet spelare i varje lag. Nu blev det noll och inget-beslut som jag tycker var lite väl tilltaget. Det blev också ett jävla liv på vissa klubbar. Jag tycker att man ska låta varje sportchef sköta sin egen förening och vill man då ta in 5,6,7 nya spelare från NHL och skicka 7 andra ut ur truppen, så låt gå för det då. Det får de sköta själva. Tror de att det är det bästa för klubben så får det vara så. Man kan hoppas att man som sportchef har koll på ekonomi och övriga saker som spelar in i ett sådant här beslut. Typ de spelare som satsat hela försäsongen och som tillhör truppen men som helt plötsligt blir bortpetade ut ur truppen p.g.a att några halvseriösa NHL-spelare ska lira några matcher innan konflikten löser sig. De petade kommer ju vara i majoritet juniorer.. Jag säger så här: Må varje sportchef lösa denna situation efter eget huvud! Jag känner mig trygg, HV är en av de klubbarna som kommer ta rätt beslut för framtiden. Det är jag övertygad om! Nu spelar detta ingen roll eftersom beslutatredan är fattat, men det var skönt att få det sagt  .


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards