kungdavidsson

Alla inlägg den 17 september 2012

Av Stefan Carlsson - 17 september 2012 11:39

Herre min tid så pigg och allert jag var idag vid uppvaknande. Eller inte! Gårdagens övertid kostade känner jag nu. Sån tur att det bara är fem dagar kvar till helg då..


Att jag gick upp i ottan igår morse kan också haft en viss effekt på mig. Men ska det ska det fiskas och jobbas på samma dag så kan man inte ligga sova. Och fisketuren blev lyckad, för andra gången i rad i Tvingen. Det blev inga nya rekordfiskar men väl en borre på 0.9kg Denna gång på kastmete med småfisk som agn. Noterbart att det var det sista betet jag hade att tillgå som firren högg på. Flytväst? Ja!

Det blev till slut 20-talet abborrar och ett par mindre exemplar av gädda. Den största gäddan vi såg igår gled elegant och mäktigt upp vid sidan av båten när jag höll på att landa abborren. Antar att den såg "min fisk" som skadeskjuten och blev med ens sugen på att testa lyckan. Svårt att uppskatta storleken men upp mot fyra kg och kanske t.o.m något över det håller jag för troligt. Tyvärr struntade den i våra drag..


Bilder på gårdagens skörd!  

   

Fångsten i Tvingen!


Hann också med en sväng till Illern i lördags med mina kusiner. Inte den bästa av fisketurer även om vi absolut inte blev utan. Det som brast var storleken och blåsten. 5 smågäddor och 20-talet abborrar. Den största gäddan förlorades tyvärr. Inte så lätt heller på pimpelspö.. Min kusin kämpade tappert men gäddan var något för stor och smart (lätt upp mot två kg) och lyckades ta sig loss från pirken. Bättre lycka nästa gång!


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Kanske inte så konstigt man är så trött egentligen. Lite sömn och långa dagar. Inte länge sedan det var semester men energin man fick där är som bortblåst. Helgerna tenderar att bli lite för korta och arbetsdagarna för långa. Inte så att jag går och plågas på jobbet, absolut inte. De är bara helt enkelt för långa. Vad göra åt det? Ändra vanor och försöka sova bättre är ju en jävligt bra start. Resten har jag väldigt små möjligheter att påverka. Om det är någon tröst så är det ju att det är lättare att jobba extra under höst-och vintertiden då vädret inte tilltalar underteckand. Gudars, jag längtar redan till våren..

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det hände en hel del i sportens värld i helgen. Zlatan och PSG har kanske vaknat nu. 2-0 mot Toulouse och ett nytt mål från svensken.

I PL lyckades LFC kvittera mot Sunderland på bortaplan. 1-1 på bortaplan mot Sunderland? Ja inte är det alltför imponerande. Liverpool tar poäng men det är inte mer heller. Känner en viss ihållighet i truppen...

United däremot, utan Rooney, körde över Wigan med 4-0! Det är desto mera imponerande och jag tycker Manchester klarar galant utan sin stjärna, än så länge. Motståndet har kanske inte varit det tuffaste alla gånger, men ändå.

Men Arsenal!? 6-1 mot Southampton. Snacka om målexplosition. Southampton är ju som dom är men det lär ju ge självförtroende och arbetsro åt londonlaget. City däremot fick bara 1-1 borta mot Stoke. Det är väl ett kvitto på att det sällan bara är att åka iväg på bortamatcherna och plocka poäng för topplagen.


I den lokala sporten miniskrällde IK genom att spöa upp ex-elitserielaget Södertälje med 4-2 på bortais. Starkt! 0-2 hemma mot Troja tydde på problem för IK men den känslan tog man nu bort, i alla fall lite grann. Troja ja, de kanske är duktigt underskattade. Troja slog självaste Djurgården i förra omgången. DET är en skräll! Någon som tror att DIF kommer glida på en räkmacka genom allsvenskan? Inte jag, fast jag tror de vinner serien till slut.


Oskarshamn AIK krossade derbyrivalen Lindsdal med 4-1 på bortaplan och det samtidigt som Husqvarna tappade två poäng i sin match. AIK är nu definitivt inblandade i slutstriden om seriesegern. Självförtroendet är på topp och det ser hyggligt ur på skadefronten. Det kan faktiskt gå!

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


NHL-lockouten är nu ett faktum. HV ryktas vilja ha Niklas Hjalmarsson och Jesse Joenssu, om det nu blir någon ändring i beslutet kring NHL-spelare i elitserien vill säga. Vem kommer Stillman och Dahlén peta ur truppen då? Jag tror jag vet. Är det bra egentligen? Nja, så där. Det är detta som är baksidan, om det nu kommer över några lirare. De som hamnar på sidan av truppen, de som inte får spela. Hur många blir det och vilka är det? Om det blir OK för proffsen att komma hem så hoppas jag det blir en begränsning på 2-3 spelare i varje lag. Annars kan det bli kaos i vissa föreningar.. Visserligen skiter jag i det, i HV blir det inte kaos p.g.a av detta. Det är jag tämligen säker på. Man är alldeles för rädd om sina ungdomar och juniorer. Vilka klubbar det rör sig om håller jag för mig själv. Men kollar man på resultaten de senaste åren så kanske man kan få en ledtråd där..


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Dags att göra de dagliga sysslorna!


Lev väl//Carlsson






Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards