kungdavidsson

Alla inlägg den 5 september 2012

Av Stefan Carlsson - 5 september 2012 13:08

..men inte ett dugg mera.

Har inte varit inne och läst på de olika sidorna där folk slänger in trådar om speedwayen. Orkar inte. Jag besparar mig kommentarer som: "Jiihooo nu går dackarna mot guldet", "nu krossar vi Vetlanda" etc, etc. Absolut inte fel att ha en positiv inställning även om jag i mitt sinne är något mera jordnära och realistisk. Det räcker med att läsa tidningarna och se kommentarer från lagledarna i stil med "det var idel positiva besked idag" så orkar jag inte läsa mera.

Varav denna bitterhet idag då? Dackarna är ju i semi, man vann faktiskt igår bort mot Västervik. Vi tar en titt på poängfördelning så ska jag försöka förklara.


Andreas Jonsson 5 (4 heat)

Patryk Dudek 9 (5 heat)

Darcy Ward 10 (4 heat)

Tai Woffinden 5 (4 heat)

Michael Jepsen Jensen 6 (4 heat)

Fredrik Lindgren 11 (5)

Victot Palovaara 1 (5)


Att vara nöjd över är Dudek och Ward. Resten kan bättre alternativt bör skämmas. Jonsson är som bekant ur slag och på lördag är det GP i Målilla. Han har 3 dagar på sig att hitta formen! Lindgren lika så. På reservplats är 11 poäng inte ok för en GP förare. Woffinden har det tufft på ordinarie. Jepsen är skitbra, på hemmabanan. Sedan ser det inte lika övertygande ut.


Men är allt nattsvart? Inte allt, det är i sådana här lägen det osannolika kan inträffa. En formtopp, från ingenstans. Men jag får leta efter de tecknen.

Men varför inte börja trendbrottet med en herrejössesinsats på lördag med både Lindgren och Jonsson till final?


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"De nya hälsosamma arbetstiderna". Århundradets felcitat...


Gammal soffa plus medföljande fåtöljer ut, ny soffa in. Stabil insats! Nu saknas det dock sittplatser. Måste lösas till nästa års latitud   .



Om jag läste rätt så blir Carroll borta i upp mot 6 veckor. Bakslag ja!

Owen hamnade i Stoke. Som sportsman önskar jag honom och Stoke City lycka till.



Imorgon spelar fotbollsherrarna en träningsmatch, mot Kina. ? Sverige måste ha någon form av rekord i att möta udda fotbollsnationer..


Gabriel Landeskog utsedd till lagkapten i Colorado Avalanche. Därmed den yngste genom tiderna att bära en kaptensbindel i NHL. Hur stort som helst!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ett axplock av vilka spelare som går fria på marknaden:

Emile Heskey, Aston Villa (senaste klubb)
Hernán Crespo, Parma
Mikael Forssell, Leeds
James Beattie, Sheffield United
Eidur Gudjohnsen, AEK Aten
Florent Sinama Pongolle, Sporting Lissabon
John Carew, West Ham
Darius Vassell, Leicester
Kanu, Portsmouth


Det du Brendan, läs detta och begrunda! Skadan är redan skedd, den uppstod förra året när man köpte Andy Carroll för en fiaskosumma, och man gjorde det ännu lite värre nu när man lånade ut honom till West Ham. Nu handlar det bara om att mildra såret och se till så man överlever till januarifönstret. Tar Liverpool inte in någon mera spelare så ska jag söka som sportchef i Liverpool FC. Undra om ansökningsblanketten finns på Arbetsförmedlingen?


Lev väl// Carlsson



Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards