kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 24 september 2012

Fallet Haddile är bara ett av flera fall som direkt skämmer ut...

Av Stefan Carlsson - 24 september 2012 21:12

..det svenska migrationsverket. Det är ledsamt och jag kan inte begripa hur en svensk enhet kan fatta dessa beslut.

Ena stunden ska gränserna vara vidöppna för allt och alla och i nästa ska vi utvisa hjälplösa barn?

Skapligt missnöjd med den svenska integrations/flyktings/migrationspolitiken är Carlsson!  


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


På frågan om en domare kan avgöra en enskild fotbollsmatch, hockeymatch eller i princip vilken sport som, så är mitt svar JA! Tänker inte sitta här och beklaga mig allt för mycket, jag låter det vara upp till betraktarens ögon. Men jag säger så här: hade Liverpool fått straff om det skett i motsatta straffområde? Troligtvis inte. Shelvey fick rött (helt korrekt!) men domaren valde att ta det gula vid en likanande situation då en Manchester tog dobbarna före. Två matchavgörande beslut av mannen i svart? Nja, kanske! Men faktum är att Liverpool skapade tillräckligt många chanser för att vinna ÄNDÅ! Men effektiviteten lyser med sin frånvaro och bänken är lövtunn. Nu är det dags att vända detta!


Någar som imponerar är värsta rivalen Everton. Ser fantastiskt stabilt ut och mannen med årets fluff-frissa (Fellaini)växer för varje match.

Arsenal har också tagit sig samman och visar hårt jobb och god moral när man tog poäng mot City.

Zlatan agerar som den ledare han värvades för. Han visar vägen på plan och för fler och fler goda vitsord från spelare och ledare för hans inställning till det han håller på med, nämligen fotboll på världsnivå.  


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Michael Jepsen Jensen! Säger bara det! Hoppas Dackarna lägger krutet på honom nu. En potentiell världsmästare vill man gärna ha i laget! Noll respekt för eliten, härligt att se.

Vinnare av lördagens GP, wild-cardföraren Michael Jepsen Jensen.


Löken blommar tydligen hos Nicki Pedersen! Har ni sett på maken, karln bad om ursäkt för sitt uppträdande i Målilla. Förutom att han skällde ut domaren skrek han några väl valda ord mot tv-kameran. Vad jag kan förstå fanns det inget i ursäkten som riktade sig mot Jonsson. Men jag kan ha fattat fel..

Om jag fortfarande tycker han är en puckad speedwayförare? Öööhh AAA!


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Gårdagens fiske tänker jag inte ens kommentera! Piss-sjö (ursäkta språket), men det är andra gången i rad det är torrlagt med en fisken man betalar för att få fiska. Bevikelsen gick ej att ta miste på.


Och så vill jag dela ut en stor skopa skit till alla neandertalare som inte begriper bättre än att slänga ölburkar, fimpar, plast och annat skräp runt hela sjön och i densamma. Fan, helt jävla otroligt! Förstår om fiskeföreningen inte orkar hålla ordning på allting runtomkring sjön när folk beter som i en babianflock (egentligen nedvärderande mot babianerna). Förmodligen sista gången jag satte min fot där också. Håller mig till flugfisket i de mindre sjöarna i området hädanefter, för dit har apflocken inte hittat än..


På återhörande!


Lev väl//Carlsson


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards