kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 18 oktober 2012

Finns få saker som gör mig så förbannad som när oskyldiga och försvarslösa

Av Stefan Carlsson - 18 oktober 2012 23:35

barn eller djur drabbas av orättvisor eller ännu värre saker. För varje gång jag tänker på Parken Zoo blir jag mer och mer arg. Det är skandalöst, det är helt otroligt hur man kan stå och låta sig interjuvas och ha all skit på sitt samvete. Det är äckligt!

Att man kan ha samvete att bedriva en sådan verksamhet? Ölands djurpark fick också sina fiskar varma och även de sitter i skiten, med all rätta. Personal har mordhotats, vilket i sig naturligtvis är åt skogen, men jag förstår folks ilska. Det ska inte vara möjligt i dagens Sverige. Det ska inte vara möjligt!

Finns inget på hela jorden som rättfärdigar detta beteende! Avliva utrotningshotade djur bara för att de inte passar eller bara för att man vill ha in något nytt? Va fan, det är väl inte möbler vi talar om? Visst ska vi bevara och försöka rädda utrotningshotade djur men det gör man inte genom ha djuren avlivade i ett frysfack! Nu hoppas jag innerligt att det tas i med hårdhandskarna och att kontrollerna, som verkar ha varit minmala, blir borde hårdare och tätare. Det krävs drastiska handlingar för att inte detta ska bli undergången för våra djurparker. Djurparker behövs, anligt mig. För att bevara och rädda djur som ligger illa till. För att visa och ge oss en aning om vad vi delar våran jord med.

Jag hoppas också av hela mitt hjärta att Kolmården, som jag hittills trott gjort ett gott arbete med att rädda exempelvis tigern, inte är inblandat i denna smutsen. Då är det värre än värst..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ännu en  otäck smäll i hockeyn. Denna gång i division 1-matchen mellan Falu IF och Borlänge. Maximillian Sundqvist åkte på en tjuvsmäll och åkte in med huvudet före i sargen. Nu verkar det ha gått bra och det får man hoppas stämmer. Många otäcka smällar har det varit och det verkar aldrig ta slut...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Michel Mikkelsen klar för Dackarna. Och där stannar min kunskap om honom..Det får jag givetvis kolla upp.


Nu blir det nattmacka!

Sov gott, ni som har rent samvete. Djurplågare och annat löst folk kan vrida sig i smärtor hela natten


Tack för mig!

//Carlsson

 
 
Vivi

Vivi

19 oktober 2012 12:44

Jag håller med dig om att det behövs bättre och hårdare kontroller, men jag tror inte det fungerar att bojkotta zoo:na.
Vad det gäller Ölands djurpark tror jag t.ex dålig ekonomi är ett av de problemen som gjort att de blivit så dålig djurhållning.
Mvh

http://www.missvivis.se

Stefan Carlsson

19 oktober 2012 19:05

Nej inte i det långa loppet. Men just nu känner jag inte för att lägga pengar på det. Fast jag har mest varit på kolmården, och min tro att det fungerar bättre där är ganska stor. Jag hoppas på det i alla fall. Utåt sett så ser det onekligen ut som de gör ett hästjobb för våra djur. Kan väl vara så att de mindre parkerna ligger pyrt till. Visst är det ekonomi, men det får absolut inte gå ut över oskyldiga djur på detta viset. Personalen blir ju lidande dessutom! Tack för att du läste bloggen:)//Stefan

 
Jessica

Jessica

19 oktober 2012 14:39

Håller helt med dig om parken zoo. Jag bor i eskilstuna och är så förbannad så jag kokar. Mådde så dåligt av att se Kalla fakta så jag nästan skakade. Hoppas verkligen djurparkschefen får sparken och att det tas drastiska åtgärder för att detta aldrig mer kan upprepas. Synd, för parken zoo är annars en trevlig park!

http://missjess.bloggplatsen.se

Stefan Carlsson

19 oktober 2012 19:07

När man ser det på TV ser det mysigt och trevligt ut. Men det var alltså inte verkligheten. Har aldrig varit där och det är ytters tveksamt om jag kommer dit. Tyvärr.. Riktigt otrevligt! Tasck för inlägget:)//Stefan

 
Pauline

Pauline

19 oktober 2012 16:50

Vilken fin blogg du har! :)

http://www.paulinejohansson.bloggplatsen.se

Stefan Carlsson

19 oktober 2012 19:08

Tack så hjärtligt!:)

 
Ingen bild

yvonne holmgren

19 oktober 2012 23:31

Det är skönt att dessa missförhållanden har kommit i dagen angående våra djurparker! Nu får man bara hoppas att det händer saker och inte bara "snackas"!
Vi har ju fått "Djurpoliser" och nu ska även "Djurtransporterna"
kollas opp...
"Nordens Ark" ger hotade djur en framtid!
tack för att du har tagit opp detta på din fina blogg....kram!

Stefan Carlsson

20 oktober 2012 13:08

Jag tror det blir tvunget att hända något, och det blir nödvändigt att visa att det händer något. Annars kan det bli svårt att få folk att få förtroende för parkerna igen. Och då blir det inga inkomster.. Tack för inlägget!:)//Stefan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards