kungdavidsson

Alla inlägg den 4 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 4 oktober 2012 11:52

..faktiskt är politiska frågor. Det har nästan blivit tabu på att diskutera dessa ämnen. Ett enda felaktigt ord så har vissa människor satt en rasiststämpel i din panna. Du behöver inte ens säga fel. Räcker med att säga något i stil med att "vi kanske skulle lägga 50 kronor mindre i bidrag till ett visst land och satsa de 50 kronorna på utbildning eller åldervården istället", så är man rasist alternativt främlingsfientlig. Att det finns mängder med argument och sakliga "bevis" på att det är rätt spelar ingen roll.

Vad har jag för belägg för detta då? Mängder! Oräkneliga inlägg på sidor som FB, artiklar i tidningar där diskussioner uppstår o.s.v Alla har gemensamt att det finns de som hoppar på folk till höger och vänster med kommentarer som "rasistiska Sverige", "pinsamma land" etc.etc så fort man en lägger en kommentar om exempelvis integrationspolitik.

Sakliga argument och en korrekt beskrivning av verkligheten hör inte till dessa ämnen.

Det är t.o.m så satans tabu så att det knappt tas upp och diskuteras öppet mellan de politiska partierna. De vågar antagligen inte!


Ska tilläggas att det finns många människor som jag kan diskutera detta med, men det finns också en stor skock vilsna får som inte riktigt öppnat ögon och öron för ett av de största samhällsproblem i det moderna Sverige, nämligen integrationen i det svenska samhället.

Hur ska man kunna lösa ett problem när man skjuter det framför sig istället för att ta debatten, och sedan förhoppningsvis agerar?


Detta är min syn på detta problem, säkert många som inte håller med. Jag ser dock det jag ser och hör det jag hör.

Svenska samhället håller på att bli så öppet och tolerant att det knappt går att diskutera vissa ämnen. Och vet ni vad, det håller inte!


Lev väl//Carlsson


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards