kungdavidsson

Alla inlägg den 31 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 31 oktober 2012 14:17

och trollspöt tas fram igen. Enligt mina kalkyler har jag inte rört varken klubba eller boll på 9-10 veckor. Imorgon kommer det hända. Äntligen! Risk för överladdning? Stor! MEN jag är fortfarande förkyld så det kommer göra att jag inte kommer kunna gå för fullt, och det kan vara till min kropps fördel. I alla fall höger ben. Alltså, både en förkylning och en efterbliven muskel att slåss med imorgon. Hur troligt är det att allt kommer 110 procent bra? Inte alls.. Men jag tror det kommer vara hanterbart. Äntligen!


Galna rykten var det.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/ligue-1/galna-ryktet-psg-vill-ha-superduo-fran-real/

Det är inte utan att man hoppas. José Mourinho har Zlatans respekt, min med. Zlatan och Ronaldos spelstilar gör att de borde fungera ihop. Frågan är om en fotbollsplan är tillräckligt stor för att ha dem i samma lag.. Men är det någon som kan ordna det är det Mourinho. Jag hoppas!


Hv krossade  LHC igår. 5-0 låter inte som att målvakten skulle ha en avgörande roll, men det hade han. Gustaf Wesslau räddade HV i inledningen av matchen. Han stod emot LHC´s anstormning sedan vände bortalaget på steken. Hv spände derbymusklerna! Luleå tappade poäng mot Timrå och därmed rykte HV lite till i toppen. FBK tog alla poäng borta mot Modo. Det börjar knacka i örnsköldsviklaget igen? Brynäs och Rögle hade målkalas där Rögle drog det längsta strået i förlängningen. BIF´s fina försvarsspel var som bortblåst igår samtidigt som målproduktionen fungerar bra!

SAIK vann även dom i förlängning. 2-1 borta mot Växjö. Hjälpte så där lagom mycket att byta tränare Växjö..

Är Luleå seriens tråkigaste lag? Nja, det är kanske orättvist att säga så men faktum är att det inte sprudlar om dom precis. Fast de tar poäng, de är ett topplag. Man använder de resurser man har och gör det jävligt bra. Dock inte med ett spel jag förespråkar.


Time to work!


Lev väl//Carlsson


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards