kungdavidsson

Alla inlägg den 13 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 13 oktober 2012 22:55

Denna gången var det HV´s Markus Nilsson som sänkte Rögles Jesper Jensen. Tacklingen satt som ett yxhugg i staketstolpen. Frågan är dock hur många skär Herr Nilsson tar, jag orkar inte räkna! I övrigt är situationen nästan helt identisk med den som inträffade för några omgångar sedan då Johan Lindström, Hv71, blev proppad av en Växjöspelare. Jag tyckte då, precis som nu, att tacklingen är onödig. Pucken är borta och Jensen är ofarlig. Dock enligt paragraferna är han fortfarande tacklingsbar. Och som han tacklades..

Det finns också något som kallas för "blind side", ungefär lika med döda vinkeln. Men vart den vinkeln är vetifan, har nog ingen blivit fälld för så länge jag vet, alternativt har jag missat det.

Förvånad att Markus Nilsson laddade hårt, den sidan har jag inte sett förut. Det positiva är ju att se att viljan finns. Tycker dock han kunde sparat denna energi något..


För övrigt så tappade HV poängen ikväll. Men Rögle stred tappert och fick med sig en pinne från Jönköping.


Fröluna har börjat korståget mot toppen. Nu kan nog varje frölundait be en stilla bön varje kväll att NHL INTE drar igång mera denna säsong..


Har Djurgården vänt på steken nu? Ja inte fan kommer de ligga i mitten av tabellen hela säsongen. Om Landeskog får stanna så kan det vara en smått avgörande faktor. Det kanske t.o.m räddar Challe Berglund från att behöva syssla med travet på heltid..


IK gick på pumpen hemma mot Almtuna igår. Och det var inte första gången.. Nu är IK nere på jorden igen. Fortfarande har man en topp-placering och den ska man vara rädd om. Det håller inte att ge bort poäng så det är bara att spotta i näven och köra på i nästa match! En gång är ingen gång, två gånger är en gong-gong..


Craftstaden mosade Westervik i innebandyn och nu hoppar man upp i den absoluta toppen. Visserligen bara tre omgångar spelade men man har fått en sjuhelsikes start på säsongen. Det lär ge självförtroende om inte annat. Inte för att det rådde brist på det innan i det laget, men det är ändå en färskvara.


Och Oskarshamn AIK gjorde sitt jobb borta mot Tenhult och vann. Tyvärr gjorde Husqvarna det också så någon serieseger blev det icke! Men en andraplats för nykomlingen i tvåan får anses som MVG. Nu väntar dessutom kval och det kan ju faktiskt gå vägen. 


För övrigt har jag inte nämnt att veckans mest positiva idrottshändelse ändå måste vara att Michael Jepsen Jensen blir kvar i Dackarna nästa år. Viktigt, fantastiskt viktigt. Dessutom blev Darcy Ward klar i dagarna. Det ryktas nu från flera helt oberoende håll att Dackarna är ute efter världsmästaren Chris Holder. Inte mig emot. Tydligen ska också han kunna komma in laget, sett till snitt o.s.v Nåja, det lär visa sig snart hur mycket det ryktet  stämmer.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mycket fiskeglädje idag också. Hela 17 stycken gäddor. Årsbästa naturligtvis. Tyvärr inte viktmässigt. Alla utom tre låg mellan 0,5 - 2 kg. Den största landade på tre kg. Inga insjökrokodiler idag. Men vi hade trevligt ändå, även om jag nog hade trevligast. När jag hade dragit upp åtta stycken hade mina fiskekamrater, tillika kusiner, inte haft ett enda napp. Tala om skev fördelning. Det var helt enkelt min dag idag.

Den äldre brodern Karlsson hade en tung dag på sjön och det var nog inte ett drag i hans låda som var torrt efter dagens fisketur. Ibland är det helt enkelt bara som förgjort. Min känsla är dock att han är mer än revanschsugen och det lär bli nya äventyr framöver! 

Funderar även på att satsa på att bli ornitolog. Tre havsörnar över Ver idag i full färd att fightas med både kråkor och korpar. Vi kom nära dom. Lika mäktigt varje gång.

Nu är det dags att sova! Imorgon har någon bestämt att det ska jobbas. Dåligt beslut men bara att acceptera.

Hoppas också att min käresta kommer hem snart efter att ha svirat på Pumpen i Södra Vi.


Lev väl O sov gott// Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards