kungdavidsson

Alla inlägg den 18 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 18 oktober 2012 23:35

barn eller djur drabbas av orättvisor eller ännu värre saker. För varje gång jag tänker på Parken Zoo blir jag mer och mer arg. Det är skandalöst, det är helt otroligt hur man kan stå och låta sig interjuvas och ha all skit på sitt samvete. Det är äckligt!

Att man kan ha samvete att bedriva en sådan verksamhet? Ölands djurpark fick också sina fiskar varma och även de sitter i skiten, med all rätta. Personal har mordhotats, vilket i sig naturligtvis är åt skogen, men jag förstår folks ilska. Det ska inte vara möjligt i dagens Sverige. Det ska inte vara möjligt!

Finns inget på hela jorden som rättfärdigar detta beteende! Avliva utrotningshotade djur bara för att de inte passar eller bara för att man vill ha in något nytt? Va fan, det är väl inte möbler vi talar om? Visst ska vi bevara och försöka rädda utrotningshotade djur men det gör man inte genom ha djuren avlivade i ett frysfack! Nu hoppas jag innerligt att det tas i med hårdhandskarna och att kontrollerna, som verkar ha varit minmala, blir borde hårdare och tätare. Det krävs drastiska handlingar för att inte detta ska bli undergången för våra djurparker. Djurparker behövs, anligt mig. För att bevara och rädda djur som ligger illa till. För att visa och ge oss en aning om vad vi delar våran jord med.

Jag hoppas också av hela mitt hjärta att Kolmården, som jag hittills trott gjort ett gott arbete med att rädda exempelvis tigern, inte är inblandat i denna smutsen. Då är det värre än värst..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ännu en  otäck smäll i hockeyn. Denna gång i division 1-matchen mellan Falu IF och Borlänge. Maximillian Sundqvist åkte på en tjuvsmäll och åkte in med huvudet före i sargen. Nu verkar det ha gått bra och det får man hoppas stämmer. Många otäcka smällar har det varit och det verkar aldrig ta slut...


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Michel Mikkelsen klar för Dackarna. Och där stannar min kunskap om honom..Det får jag givetvis kolla upp.


Nu blir det nattmacka!

Sov gott, ni som har rent samvete. Djurplågare och annat löst folk kan vrida sig i smärtor hela natten


Tack för mig!

//Carlsson

Av Stefan Carlsson - 18 oktober 2012 13:33

sin spets. Kalla fakta började gräva i hur våra djurparker sköts. Och det var minst sagt värre än vad man vågade tro.

http://www.expressen.se/nyheter/besokare-till-angrepp---kraver-chefens-avgang/

http://www.expressen.se/nyheter/expressens-lasare-nu-bojkottar-vi-djurparker/

http://www.expressen.se/nyheter/dokument/djuren-dodas---nar-de-inte-langre-far-plats/


Är det värt detta? Nej svarar jag. Hela skiten tappar konceptet. Jag tittar gärna på djur i djurparkerna o.s.v. men inte till priset av deras liv. Inte till priset av lidande. ICKE!

Nu kan man hoppas på att all smutts kommer fram och det tas ansvar, annars föreslår jag att man slår igen butiken för de som inte håller kraven. Och är kraven för låga, höjer man ribban.

Visst är det är inom nöjesbranschen. Men vårat nöje rättfärdigar inte djurs lidande. Inte ens ett djurs lidande.

Skärpning!

Tack för ordet!


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/article15626778.ab

Zlatan prisad. Bra vecka för honom! Det är han värd.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Varför kommer Rickard Wallin aldrig ta Johan Davidssons plats som kaptenernas kapten? Därför att han är en gnällig fan som saknar mycket av det som kallas ödmjukhet.


Nu har jag en styv timme på mig att bearbeta min trötthet. Veckan går i övertidens tecken. Det känns, det kan inte ens den mest positive förneka. Nu gäller det att göra det bästa av situationen. Trots allt snart helg. Blir det fiske då? Hoppas kan man alltid. Tror fanimej jag håller på att bli beroende. Är det möjligt?


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards