kungdavidsson

Alla inlägg den 5 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 5 oktober 2012 19:31

Kände fredagsharmoni på jobbet idag, och nu är det således helg! Välförtjänt vila för alla som slitet i veckan    .

På schemat står lite personalfest lördagkväll   och troligtvis havsfiske dagen efter dagen före, så att säga! Mycket nöje. Det ryktas om ping-pong på festen. Det var inte i förrgår, får damma av mitt gamla OS-racket. Har en sådan kraftig underskruv!.. Se också upp för Carlssons patenterade ba-ck-ha-nd-sm-ash!


Andreas "AJAJ" Jonsson lämnar Dack-Arne efter nio säsonger och det går knappast att ha några hard-feelings där. Han har gjort oerhört mycket för föreningen, tyvärr slutade det i moll. Han hade varit värd ett bättre avsked, enligt mig. Bara att önska honom lycka till i fortsättningen!

Spännande att se hur "silly seasen" urartar sig för oss dackefans. Truppen är något tunn för tillfället. Lindgren som ankare känns inte helt jättebra! Dudek dock klar för två år till och jag hoppas på en signatur från GP-vinnaren Michael Jepsen Jensen och Darcy Ward.

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Suck säger jag sedan! Igår kom nästa "tacklingssituation" i elithockeyn. Det har varit ett antal redan i år som renderat i hjärnskakning och andra skador. Denna gången blev det "bara" en fraktur på Johan Lindström, HV71. Detta är inget nytt utan något som präglade stora delar av förra säsongens elitserie. Många av dessa händelser förra året och i år beror på att man saknar respekt för sina motståndare och att svenska spelare är för dåligt fostrade vad gäller att tackla och att tacklas. Personligen tycker jag att det saknas både det ena och andra hos vissa lirare. Det finns rötägg överallt, den svenska elitserien är inte undantaget. Kollar man på vissa situationer, och vissa spelare, så ser det banne mig ut ibland som man är ute efter att bokstavligt talat sätta sina motståndare ur spel. Och då menar jag inte för stunden...


Situationen igår då? Ja den tog uppenbarligen i bröstet. Så långt korrekt. Men enligt mig hamnar den i facket för fega och respeklösa tacklingar. Korrekt i den meningen att det är en open ice i bröstet, feg så till vida att Lindström i detta fallet inte har skuggan av en chans att se Växjöspelaren. Huvudet är uppe men smällen kommer från ett helt annat håll. Dessutom är pucken levererad. DÄRför lägger jag den i fegfacket. Coolt tycker många, neandertalartakter tycker jag.

Liam Reddox har dock min sympati till viss del. Spelar man som krattor och ligger skit i tabellen lyser frustrationen lätt igenom.

Jag lär få anledning att återkomma till ämnet och jag lovar att jag ska ge min syn på andra situationer där HV-spelare inte är inblandade alternativt själva delar ut fulsmällar. Jag vad jag talar om. Har man haft både Lance Ward och Andreas Jämtin i laget så vet man att man får skämmas ibland...

Jag köper att det inte blir någon avstängning, men saken är den att lotterinämnden (disciplinnämnden) har delat ut bestraffningar tidigare för situationer där det varit minst sagt lika tveksamt. Nåja, jag släpper och går vidare, för stunden.


Vill ni tjafsa emot har situationen här  :

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/article15557388.ab


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/vetenskap/rymden/article15561015.ab

Om man vill ha ett mera spännande liv för ett ögonblick!


http://www.expressen.se/nyheter/zeke-gnagde-av-sitt-ben---raddade-sitt-liv/

Detta gör ont i själen..


http://mobil.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article15543469.ab

..och detta gör nog bara allmänt jävligt ont! Personligen hoppas jag Puyol kommer tillbaka. När han var på topp var han en av världens bästa. Han förtjänar en finare avslutning på en fantastisk karriär!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu inväntar jag käresta och ett skrovmål foder.


Ha en trevlig fredagkväll!


Lev väl//Carlsson 

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards