kungdavidsson

Alla inlägg den 10 oktober 2012

Av Stefan Carlsson - 10 oktober 2012 16:29

Kom att tänka på det när jag såg en artikel nu.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15586706.ab

Alltså varg ända nere i skåne. Jippi säger djurvännerna. Helvetes, jävla elände säger de som har tamboskap. Vi andra som sitter i en lägenhet i stan säger inte skit. Förutom jag då. Inte så många här omkring som har en åsikt i detta ämne, eller över huvudtaget en tanke på det.

Frågan är inte så känslig här nere i de södra delarna av landet av förklarliga skäl. Men desto hetare potatis i norr. Det är bara att lyssna på debattprogram i tv och liknande. Där hänger smockorna i luften. Jägare, renskötare etc.etc. vill allt som oftast eliminera vargen från jordens yta. Inte alla, men väldigt många. Medans då djurskyddsföreningar, vargvänner o.s.v anser att det finns plats för djuret i vårat avlånga land. Och jag tillhör väl den kategorin som anser att det BORDE finnas plats för några vargar. Förstår ju givetvis de som har tamboskap och som förlorat djur som vargen tagit eller jägare vars kära hundar fallit offer för varg under jakten. Jag förstår det! Menar heller inte att man bara kan släppa på vargen utan att vidtaga åtgärder. Exempelvis så kanske våran kära regering kunde se till så djurskötare och bönder fick bidrag till uppbyggnad av stängsel i det mest vargtäta områdena? Stängsel är svindyrt, men vill man värna om den svenska naturen kanske man får hosta upp några kronor. Det är en tanke.

Man måste se till så det finns gott om vilda djur i vargområden typ rådjur, älg och hjort. Naturligtvis måste det finnas skyddsjakt på vargen också. Men va fan vet jag! Detta är ju ämne som kan få folk att flippa, kanske någon som flippar på mig nu. Jag tar det, tar det som en man. Kontentan av detta flummande är att jag tycker att det BORDE finnas utrymme för ett djur som varg i Svedala. Om än i något begränsat antal.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Nu till något helt annat...


Och jag som tyckte IK Oskarshamn hade strul med ekonomin. Leksands "situation" där det fattas 25 miljoner får ju IK´s lilla 100 000-kronors skuld att framstå som skulden man har till polaren efter att ha lånat några slantar till en öl på puben..

Kan det verkligen stämma? 25 miljoner? Hallå, det har visst gått utför.. Dags att bromsa inköpen va? Borde man inte sett detta komma, typ för 24 miljoner sedan? Oj vad många frågetecken..


Tur i alla fall att Oscar Sundh verkar må bra. Otäckt..


Djurgården har ännu en lätt match på hovet. Örebro kommer på besök. Succé med Landeskog i laget?

IK ska åka ner till Karlskrona för att följa upp den fina insatsen mot Örebro senast.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det är tack vare sådant här som jag gillar Zlatan:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/landslaget/article15586085.ab


Han är för gooo!


Lev väl//Carlsson


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4 5 6
7
8 9 10
11
12 13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards