kungdavidsson

Alla inlägg den 29 juni 2012

Av Stefan Carlsson - 29 juni 2012 19:19

Om det är någon som ska se Panetoz uppträda i sommar så förvänta er ingen maratonkonset på 1,5 timme. Av alla otaliga konserter jag har varit på så var det denna den absolut kortaste! Midsommarhelgen på Gotland bjöd bl.a på Panetoz på Gutekällaren i Visby.

Eftersom jag är uppväxt i festivalkommunen Hultsfred så har jag sett en hel del artister uppträda där, plus alla andra konserter man har varit på geonom åren förstås. Och det har blivit en del...

Och jag kan inte komma på någon eller något som kan mäta sig med ett 5 låtar långt framträdande, och då spelades "hiten" Dansa, Pausa, 2 gånger. Visst fick dom igång publiken på "Gute", speciellt när tröjorna åkte av killarna i bandet. Men helt plötsligt när dom serverat deras blivande sommarplåga, var allt över. Där stod jag m.fl och väntade på mera.

Jaja, det var drag, men kanske inte så länge som jag förväntat mig. 


Visby är för övrigt ett ställe alla partysugna bör besöka någon gång, sommartid!. En upplevelse utöver det vanliga. Gutekällaren, Munkkällaren, Hamnplan 5 m.m Det är bara att välja och vraka. Räkna dock inte med något större svängrum på dansgolvet. Det är oerhört mycket folk i Visby sommartid,överallt!

Över huvudtaget så tycker jag man ska besöka Gotland, det är en speciell ö i positiv mening.


Spanien-Italien i final! Inte illa, men frågan är om det blir en offensiv gla´fotboll eller om de båda lagens bollskicklighet kommer att ta ut varandra? Jag tror på det sistnämnda! Mycket stor risk/chans att det blir mycket spel på mitten där Xavi och Pirlo har dom avgörande rollerna. Jag har hållit Spanien som ett av favoritlagen och det kommer jag fortsätta med. En av anledningarna är att om Xavi inte får till det, utbytt senast, så har Spanien både Xabi Alonso och Iniesta som kan trolla med bollen. Om Pirlo mot förmodan skulle komma bort ur det italienska spelet så är jag inte lika säker på vem som skulle kunna axla det ansvaret i finalen.

MEN, det känns långt ifrån spikrakt för Spanien. Dom har inte känts så där magiska som tidigare och både Xavi och Iniesta har en bit upp till den nivå dom skämt bort spanska folket med. I övrigt offensivt saknas en David Villa i storform.

Italien å sin sida har kommit smygande med Pirlo som den stora dirigenten. Och en Balotelli med gott självförtroende, en pånyttfödd Cassano så kan mycket väl Italien ta initiativet i matchen. Går matchen till förlängning så betyder rutin och erfarenhet hur mycket som helst. Det har båda lagen drösvis av..

Jag tror det bli oerhört spännande och jämnt men utan något större tempo i matchen. Den som har nerverna under kontroll vinner!




Vem får jubla mest och längst på söndag?




Imorgon blir det första festen med "nya" avdelningen på jobbet. Sommar, grill, kubb, boccia och glada arbetskamrater utan jobbsnack. Härligt, härligt!  


Nu kommer jag framstå som norra smålands skräpmatskonung, men den risken tar jag. Insåg idag att Mcdonald´s i Oskarshamn är en av, eller rättare sagt ÄR den sämsta Mc-restaurangen jag besökt. Och under mina 30 år på jorden så har det blivit en del, tyvärr! Nu har besöken minskat radikalt men i en stund av svaghet så kände jag för 3 stycken cheeseburgare innan jobbet. Det tog ca 20-25 innan det blev klart. Likadant nära på varje gång. Det verkar bli en fullständig chock varje dag vid lunchtid och när gotlandsfärjan lägger till och folk är hungriga efter en några timmars båttur...

Så, det var dagens i-landsproblem och nu är det sagt!


Nu ska jag njuta av kvällssolen.


Lev väl// Carlsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards