kungdavidsson

Alla inlägg den 21 juni 2012

Av Stefan Carlsson - 21 juni 2012 20:37

Det slog mig idag,ganska ordentligt faktiskt.

Har alltid tyckt det varit märkligt med personer, typ vegetarianer, som valt att inte äta kött och köttprodukter men fortsätter äta fisk. Enligt mig så värderar man då fisken lägre än andra djur och det torde i mina ögon vara en smula hyckleri,om man nu är vegetarianen med argumentet "alla djur och människor är lika värda" etc.etc

MEN jag kom på mig själv. Jag är en stolt fiskare som inte har några problem med att nacka t.ex en regnbågslax för födans skull. Aborrar,gädda,lax. alltså fiskar. Fiskar som jag har haft i akvariet, kan jag med andra ord utan tvekan dräpa. Men jag har ju också katt som husdjur och det skulle vara helt omöjligt att få mig till att döda en katt bara så där. Alltså,värderar då inte jag en katt högre än fisk?

Kommer inte fram till något bra svar i den där frågan just nu, den är alldeles för djup om man fortsätter fundera. Kanske får ett bra svar över en nubbe i midsommar   


Hey vilken storslam för våra svenskar i NHL. Lundqvist bästa målvakt, andra svensk genom tiderna (1985 Pelle Lindbergh), Erik Karlsson bästa back och Gabriel Landeskog årets rookie. Coolt och framför allt imponerande!

Våran Henrik Lundqvist



Nu är EM inne i den häftiga delen. Tyvärr den delen som vårat Svedala missade. Fotboll hela midsommarhelgen,det får en att tänka på VM -94. Midsommaraftonnatten,Sverige- Ryssland. Brolin på straff och Dahlin som nickar in 2 baljor... 

Jaja,det var då och nu är nu. Jag tror att Spanien går hela vägen till final, dom har nämligen världens bästa spelare (enligt mig) i laget plus några halvhyggliga spelare till  .  Dock tror jag dom kommer stöta på ordentligt med motstånd mot Tyskland i finalen. Vem vinner? Tyskland är känslan nu.



Var en minst sagt tuff onsdagsnatt man fick genomlida. Ta ett kärt husdjur till Läckeby djursjukhus för en sista resa är någonting jag aldrig kommer vänja mig vid. Det är hemskt. Absolut, jag är en blödig djurägare!


Läckeby djursjukhus,vilken personal. I något av livets mörkare stunder agerar dom alltid proffessionellt och respektfullt och är framför allt mycket tillmötesgående och hjälpsamma. Ett av sveriges bästa djursjukhus månne. Jag har bara varit där så jag är inte rätt man att avgöra, men det finns flera uppgifter som tyder på detta.


R.I.P min Nemesiss.


   


Imorgon är det som bekant midsommar så nu blir det ingen bloggande på ett par dagar. Ha det gott där ute och ha en trevlig midsommarhelg!

Lev väl/ Carlsson

   


 










Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards