kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 6 februari 2013

Zlatan VS Messi och ett avvecklat djurhem?

Av Stefan Carlsson - 6 februari 2013 10:28

Bara tre dagar kvar sedan helg och stormatch i H4- serien.. Eller? Nej knappast stormatch, men väl besök av topplaget IBK Husar. Det blir åka av  .

Undra om det hinns med något friluftsliv typ fiske kommande helg. Ser väl tight ut. Personligen skulle jag gärna lägga i båten så snart som möjligt, även om isfiske kan vara mycket trevligt. Vår och värme överhuvudtaget står högt på min önskelista...

Nåja det är tre arbetsdagar kvar innan vi är där. De första två har ju dock gått väldigt bra. Må de fortsätta!


Nu till sak som jag i alla fall gick igång på. "Djurvän" som man är..

http://www.nyheterna.net/Laesarnas-sida/Varfoer-bryts-avtalet-om-Djurhemmet/(comment)/view#


Frågan är hur mycket och vad som är sant av detta? Lämnar kommunen djurhemmet åt sitt öde eller anser man att det finns så pass mycket pengar att bidraget inte längre är befogat? Om detta bara är ett sätt att spara stålar,  så anser i alla fall jag att det är åt helvete att ge en hockeyförening hundratusentals kronor i samma veva som man inte kan hjälpa en liten djurskyddsförening att hålla hemlösa hundar och katter borta från gator och torg.

Men vad vet jag, antagligen samma hjärna som spolar is på konstgräs under vinterhalvåret...


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ikväll smäller det. Sverige VS Argentina.   Häftigt. Träninsgmatch visserligen men ändå världens bästa spelare på plats. Och som lök på laxen andra världsspelare som Zlatan Ibrahimovic och Gonzalo Higuain, för att nämna några. Sveriges chanser då? Ja med tanke på lagets insatser mot Tyskland och England senast så varför inte, men Messi är Messioch han kan själv avgöra en match. Tror svenska backlinnjen kommer få vansinniga problem. Å andra sidan har Argentina inte världens bästa backlinje så Zlatan kanske kan få hörja omkring en hel del.

Halv nio börjar matchen!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det börjar komma upp saker angående Anders Forsberg och Skellefteå AIK som gör att det som om SAIK agerat korrekt. Jag får helt enkelt äta upp lite av det jag sagt och skrivit. Var en aning skeptiskt till deras agerande tidigare men nu har det som sagt framkommit flera fakta. Bl,a skalla Forsberg försökt locka med sig spelare till Modo nästkommande säsong och han har tydligen förklarat hans situation för laget inför match och detta innan han pratat med SAIK´s styrande. Lite otaktiskt ja. Det luktar lite orutin va?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/skelleftea/article16188068.ab


Nu väntar tvättstugan, fast jag kan inte säga desamma!


Lev väl//Carlsson


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26
27
28
<<< Februari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards