kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 10 januari 2013

Vad var det jag sa?

Av Stefan Carlsson - 10 januari 2013 00:10

Det var inte bara jag, det var många som tyckte likartat. Dock inte alla. De som förespråkade fullt med NHL-stjärnor i svenska hockeyligor skulle jag vilja prata med nu. Visserligen bara en omgång spelad i allsvenskan men Mora och Västerås som spetsat truppen under lockouten hade stora problem i afton. Mora fick stryk hemma mot bottenlaget Asplöven med 6-2. Och VIK var spelmässigt chanslösa mot Leksand, matchen slutade "bara" 4-1 men Leksand vann skotten med 40-16...  Hoppsan! Inga NHL-spelare i de lagen, ja då är de inte bättre än ett mittenlag. I mitt tycke är de jämnspelta med IK, och kanske inte ens det. Men NHL-spelarna lyfte lagen så pass att de klättrade en bit upp i tabellen. Kommer raset nu? Kanske, troligtvis. Så här såg det ut innan lockouten, så här kommer det se ut efter. Det tror i alla fall jag!

Det bästa av allt är ju att sitta och läsa Mats Wennerholms inlägg nu. Han pratar om baksmällor och annat för bl.a Mora. Han som varit så oerhört positiv till NHL- spelare i ES t.ex Hycklare är ordet!


Övriga matcher i allsvenskan: DIF- Örebro 4-3, Oskarshamn- Karlskrona 5-2, Södertälje- Tingsryd 4-2.4


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Mycket cupmatcher runt om i fotbollseuropa idag. Bl.a en superskräll när Swansea slog Chelsea borta med 2-0. Det går bra för Benites.. Utslagna ur CL och 14 poäng efter i ligan. Visserligen inte hans fel men inte har det blivit mycket bättre.. . Returen spelas den 23 januari och lyckas inte Chelsea vända detta så är fiaskot fullbordat!

Andra slutresultat:


Italienska cupen, kvartsfinal

Juventus- Milan 2-1,(1-1) förl


Fotboll Spanska cupen 1/8 final 2     
Sevilla- Mallorca 1-2          
Real Madrid - Celta Vigo 4-0                            
Zaragoza - Levante 2-0


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Otäckt!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/bandy/article16045342.ab



Kanske just p.g.a sådana här saker som Zlatan inte är jättepopulär här hemma i Svedala, det passar liksom inte i landet lagom, men I like!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article16014316.ab

Det är skitkul, ingen Svensson här inte.   

Och så här säger sportchefen:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article16043169.ab


Nu ska jag ta århundradets träningsvärk och försöka sova lite. Morgonbandy väntar i scanialadan. Mycket nöje!


Sov gott!


Lev väl//Carlsson


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards