kungdavidsson

Alla inlägg den 24 mars 2013

Av Stefan Carlsson - 24 mars 2013 22:08

..och det vore ju konstigt med tanke på att jag fiskat sedan jag kunde gå! Vinterns pimpelfiske har varit under all kritik hittills, det har varit odugligt för att prata klarspråk. Och jag började fundera på om jag helt tappat stinget. Så är det naturligtvis inte, vi valde bara fel sjö vindfeö tidpunkt. Idag valde vi rätt, Hulingen utanför Hultsfred. Eller vad sägs om över 150 mört och abborre? Helt ok helt ok. Jag, min bättre hälft och mina två kusinkaniner hade en heldag på isen som jag trodde skulle bli den sista. Egentligen vet jag inte varför vi åkte idag heller, från början hade jag noll motivation. Inte så konstigt när man fått typ ingenting på fem- sex försök. Men så plötsligt händer det. Skön dag, om än lite småblåsig och med en strulande rygg. Och om isen vill och vädret tillåter, så kan det bli en tur till i påsk. Men innan dess ska jag stretcha ryggen och eventuellt få en eller två grannar att vidta radiotystnad. Jävla puckon till grannar. På tal om något helt annat. Noll koll så tyvärr får de påminnas att det bor flera människor i samma trappuppgång.. Never ending story, mitt kall här i livet. Fiske och kassa grannar!  


Imorgon ska det knegas!


Önskar en god natts sömn


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17
18 19
20
21
22 23 24
25
26
27
28 29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards