kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 29 december 2012

2012 års personliga årskrönika av och med Carlsson själv!

Av Stefan Carlsson - 29 december 2012 22:46

Man kan lätt tro att mitt liv nästan bara innehåller sport, men det är inte helt sant. Mycket sport blir det, men denna personliga årskrönika visar att det händer en del andra saker i mitt liv..

Vi börjar med mitt musikaliska sinne som fått uppleva två mycket bra konserter under året. Takida på Metropol blev en minnesvärd upplevelse och det tyckte även bandet som officiellt utsåg hultsfredpubliken till turnéns bästa! Den andra konserten var något tyngre, musikmässigt, nämligen Sabaton på Palace i Kalmar. Sabaton, som under året fått ett rejält lyft i och med albumet Carolus Rex, gjorde ett starkt intryck och såg spelsugna ut. Tyvärr för egen del hamnade jag nog snett i publikhavet och de som fanns runt omkring mig var inte lika intresserade av musiken eller så saknade de helt uppfattning om hur mycket folk det var i lokalen. Det drog tråkigt nog ner helhetsintrycket!

Måste även passa på att flagga för Stiftelsen som under musikåret 2012 har gjort stor succé och det är toner jag kommer ta med mig långt in i framtiden..


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tidigt i år så tog jag att beslut att söka ett jobb på en annan avdelning i den blå hyttfabriken, Scania. Troligtvis ett av de bästa dragen jag gjort under min tid där då jag fick jobbet. Arbetslivet blev som nytt när jag fick tjänsten och det märktes att även mitt privatliv blev en smula bättre. Det är liksom lättare att gå till jobbet när man trivs. Det ligger inte bakhuvudet och gnager om söndagkvällarna. Ju bättre man trivs på jobbet, desto mindre funderar man. Desto lättare slappnar man av. Det lärde jag mig 2012.


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Givetvis har jag varit ute och rest också. I år blev det "endast" en utlandsresa, en fotbollsresa till England. Ok det handlade om sport men på tre dagar i Liverpool hinner man uppleva betydligt mera. Som t.ex ett av de märkligaste skådespel jag varit med om. Utomhus, under bar himmel gick man gata upp och gata ned med några olika sorters jättestora figurer. Bl.a en hund, en flicka i en säng och en dykare. Låter troligtvis oerhört suspekt, men det hela jätteskådespeleriet var en hyllning till alla offren vad Titanic-katastrofen. Det var ganska mäktigt, framför allt att se folket som kom för att beskåda det hela. Stora folkmassor följde arrengemanget under flera dagar.

Fotbollen i sig kan vi hoppa över. Liverpool FC bjöd inte på någon större underhållning men resan sammanfattar jag ändå som mycket lyckad!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Lyckad kan minst sagt säga att min 30-årsfest blev! Tog tidigt ett beslut att hålla den i Björnhult, några mil utanför Oskarshamn. Logen där ligger fantastiskt fint nere vid en sjö och vid rätt förhållande är det ett utav de finaste ställen du kan ha en tillställning på häromkring.

Festen blev enligt mig, och de reaktioner jag fått efteråt, i det närmaste en succé. I alla fall blev det oerhört lyckat och det mycket tack vare vissa personer som hjälpte till på både det ena och det andra sättet. Inte minst de lokala förmågorna Ludvig Blixt, Filip Blixt och Viktor Strand som stod för den musikaliska underhållningen. Inte bara det att de bjöd på bra underhållning, de stod också ut med den något krävande publiken  . För gott om publik var det, nästan flera än vad jag vågat hoppas på. Dessutom var vädrets makter på våran sida med en strålande kvällssol..Ett minne för livet!

Minne för livet blev också en av presenter jag fick. En åktur i superbilen Ariel Atom. Bland det absolut häftigaste jag någonsin varit med om! Blev en oförglömlig dag uppe i Linköping.


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Vädrets makter var med mig vid 30-årsfirandet, men det var det däremot inte när det skulle fiskas under våren och försommaren. Konstant blåst och allt som oftast regn/eller regnskurar. Och själva fiskandet gick inget vidare heller. Det var verkligen att jobba i motvind! Som tur var vände lyckan under sommaren och fisketurerna blev många och lyckade. Det har varit många härliga kvällar på sjön i år och det hoppas jag blir en vana även i framtiden.

Egentligen var hela semestern mycket bra för egen del. Det blev mycket tid ute i det fria, där trivs jag bäst. Flera turer med bilen för att njuta av våran natur. Ett av mina fritidsintressen är just djur och natur och jag kan gärna åka ett par mil i bilen för att beskåda våra älgar och rådjur, exempelvis.

Under semestern fick jag även mycket tid tillsammans med min bättre hälft  . Har också firat 1-årsdag med min Hanna detta år. Hoppas det blir många år framöver!


Det blev en tripp till Göteborg för att fira min moster och där tog vi bl.a en tur på Göta Älv i en liten restaurangbåt där det bjöds på fina vidder och god mat.

Hann även med sväng till Smultronstället, Nyköping, där det bjöds på stora mängder glass. Tyvärr var det många som tänkte som vi denna dag. Detta tillsammans med min missbedömning av köerna gjorde att det vi inte smakade på de allra finaste glass-smakerna. Nåja, vi kommer tillbaka...


Midsommarfirandet 2012 hamnade på Gotland. Alltid trevligt på Gotland även om valet av boende inte var det mest lyckade. Fick också äran att höra på Panetoz, ni vet "Dansa Pausa". De uppträdde på Gutekällaren midsommardagen. Dock ingen större musikupplevelse då deras utbud av låtar var mycket begränsat!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Tyvärr har det inte bara varit trevliga upplevelser 2012. Har exempelvis varit på Läckeby djursjukhus för att ta förväl av en mycket god vän. Min lilla kisse, Nemesis, blev sjuk och jag blev tvungen att ta det absolut tyngsta beslutet en djurägare kan tvingas ta. Detta var inte den första gången MEN det var den absolut tuffaste resan.

Det var en sådan katt som man kanske bara får ha bredvid sig en gång i livet. Och det fick jag ha alldeles för kort tid..


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 


Det har som tur är varit ett antal festligare tillställningar under året, t.e.x det alltid lika uppskattade Latitud. Dessa dagar då Oskarshamn blommar upp. Även hamnfestivalen är oerhört trevligt men slår inte Latitud som är klassen större.

För första gången i mitt liv så har jag spelat fotboll i IF Ariel, Kristdala. Och det har naturligtvis medfört trevliga lagfester. Kan meddela att det är ganska mycket den sociala biten mitt sportutövande handlar om i slutändan, för den som inte redan räknat ut det.

Det har också varit personalfester, stort släktkalas i Hultsfred och den årliga marknadsfesten i Kristdala, för att nämna något. Har även spelat poker, men de är som vanligt alldeles för sällan. Lika skoj varje gång, det är ett gäng där pokern är halvt på skämt, halvt på allvar. I alla fall är umgänget viktigare än själva pokern. Men som sagt, tyvärr alldeles för sällan!


Naturligtvis har det varit ett mycket trevligt julfirande, som nyss avslutades. I årets julfirande ingick bl.a ett besök på Big-Bang på juldagen. Det var skoj men för mycket folk för min smak..

Tänkte även fira ut året 2012 med trevlig nyårsfest  , som sig bör.


Detta mina kära vänner är några saker som jag tar med mig in framtiden. Minnen från året 2012! Tack för allt!


Lev väl//Carlsson


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards