kungdavidsson

Alla inlägg den 1 december 2012

Av Stefan Carlsson - 1 december 2012 16:19

..senast i raden är Malmbäck. Ett samhälle några mil utanför Nässjö, ett samhälle innehållande bl.a ett innebandylag på uppåtgående. Ett topplag i H4-serien som igår blev för tunga för mitt Ariel B, matchen slutade 12-5. Låter som en riktig skitkväll, men det var det absolut inte. Vi bjöd våra motståndare på en rejäl fight och det rann iväg lite onödigt mycket i målväg p.g.a vissa faktorer som jag håller mig för själv så länge. Men som sagt, Malmbäck är ett sådant ställe jag troligtvis aldrig åker till om det inte gäller innebandy eller fotboll,vad det nu vill säga. Säkert ett idylliskt samhälle men det ligger fantastiskt ologiskt, ungefär som Kristdala eller för den delen Oskarshamn för alla malmbäckare...


Det som gjorde resan dit extra rolig var att det vita pudret från ondskans värld började falla från skyn. Jag är alltså ingen snöfantast. Längtan till våren är redan stor. Inte så att jag lider av en lång vinterångest, men jag trivs bäst i värme och sol. Isfisket är väl ungefär det jag skulle sakna om vintern uteblev för all framtid..


Nog om det, på denlite högre internationella idrottsvärlden fick Chelsea en ny smocka tidigare idag. West Ham besegrade londonlaget och Rafa Benitez är inte englands mest populära coach just nu.. Undrar om han vet vad han givit sig in på?

Flera intressanta matcher i PL idag. City mot ett formsvagt Everton, Arsenal mot ett lurigt Swansea och så förstås Liverpool på måljakt mot Southampton.

Den sena matchen i afton är Reading mot Manchester United. Skräll-läge? Den sena matchen i elitseriehockeyn startar vid samma tid, nämligen 18:30, är smålandsderbyt Växjö vs HV71. Tuff match igen och det känns som om serieledarna måste spotta upp sig om inte SAIK eller framför allt Luleå ska ta över ledningen. Både Luleå och SAIK har klara poängchanser idag. Så här ser läget ut i skriven stund:


Färjestad    - Modo         1 - 0 
(1-0,X-X,X-X)                         
Frölunda     - Brynäs       2 - 0 
(2-0,X-X,X-X)                         
Linköping    - Rögle        1 - 0 
(X-X,X-X,X-X)                         
Luleå        - Timrå        0 - 1 
(X-X,X-X,X-X)                         
Skellefteå   - AIK          1 - 0 
(X-X,X-X,X-X)                         
Växjö        - HV71         X - X 18:30


Matcherna har som sagt dragit igång och redan sitter Brynäs i skiten, igen. Frölunda har tagit ledningen med 2-0 i den första perioden. Hua BIF!


Två matcher i allsvenskan idag också, Asplöven har tagit ledningen mot DIF ? med 2-1. Nu är goda råd dyra i Stockholm.. Den andra matchen är toppmötet mellan Örebro och Karlskoga.


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


I spanska ligan är det framför allt två matcher av intresse, Barcelona mot Bilbao och Real Madrid mot At. Madrid. Barca lär slå Bilbao men frågan är om Real kan "hjälpa" serieledarna genom att ta poäng av det enda laget som poängmässigt är med i ligatitelracet, nämligen At. Madrid.

I franska ligan ska Zlatan och PSG alltså åka till Nice. Andra intressanta möten är Lyon mot Montpellier och Bordeaux mot Sochaux.

Mycket sport, mycket nöje.

Kan dock konstatera att dagens skidåkning inte var mycket till nöje för oss svenskar..  Gör om rätt!


Nu ska här pyntas!


Ha en trevlig lördagkväll!


Lev väl//Stefan

Av Stefan Carlsson - 1 december 2012 15:47

..i alla fall om man ska tro alla medier som hela tiden kommer med nya uppgifter om sprickor och tjafs i laget. Ett påstående är att det ska finnas grupperingar mellan de franska spelarna och de utländska. Är det sant börjar det likna sandlåda. Det kan ju hänga ihop med att det samtidigt påstås att tränare Ancelotti favoriserar de utländska stjärnorna.

Nu är det ju dock så att man ska ta dessa uppgifter med en nypa salt, samtidigt som spelet på planen viskar om att något är fel. Har en känsla av att den närmsta framtiden kommer att avslöja sanningen!

Ett par saker är jag ändå ganska säker på, det ena är att Zlatan vet vad som krävs för att bli ett vinnande lag. Han har, som sagt, skyhöga krav på sig själv och sina medspelare och drar sig inte för att ställa kraven öppet och tydligt. Det fungerade i Milan, Juventus, Inter, Barcelona där hans medspelare i mångt och mycket tillhörde världstoppen. Det gör de inte i franska ligan och helt ärligt tror jag inte att de "inhemska" spelarna är vana vid att få så öppen och distinkt kritik från en lagspelare i realtid. Jag tror helt enkelt att de inte är tillräckligt bra för att kunna ta det på ett vinnande sätt.

Ett vinnande lag har i regel en eller flera individer som har en förmåga att puscha, gorma, peka, dondera, styra och ställa. Ja kalla det för vad ni vill, men det är enligt mig, ett vinnande koncept. Förutsatt att hela laget är genomsyrat av en vinnarinstinkt. En instinkt som hela tiden driver laget framåt, en instinkt som säger "JAG VILL VINNA". Den instinkten saknar jag i PSG!

Det andra jag tror mig veta är att Ancelotti INTE är rätt man för jobbet att få PSG åt rätt håll. Det hållet som skulle ta dem till ett topplag i Europa. Säger bara José Mourinho.. Tyvärr börjar PSG kännas mer och mer som ett luftslott som består av ett gäng världsspelare och ett gäng gnällande franska fotbollsspelare som inte längre är klubbens stora stjärnor. Och som lök på laxen en ledning som inte vet hur man handskas med just dessa ingredienser.

Hoppas, hoppas jag har gruvligt fel!


Lev väl//Carlsson

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards