kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 26 november 2012

Chelsea stod för årets mest tveksamma värvning..

Av Stefan Carlsson - 26 november 2012 12:41

Samtidigt som de tog det oerhört tveksamma beslutet att ge Di Matteo foten. Roman Abramovitj verkar inte vara mycket för kontinuitet. Frågan är vad han har tänkt att Rafa Benitez ska åstakomma? Matchen igår mot Manchester City var ingen höjdare och fansen visade sin ståndpunkt i denna fråga också:

 http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/england/article15832953.ab

Visserligen måste man ge Rafa en chans men hade jag varit Chelsea-fan så hade jag varit mycket besviken. Jag tror i alla fall inte på det där!


I övrigt var det en mycket målsnål sportsöndag för min del. Swansea- LFC slutade 0-0 precis som Chlesea mot City. Och gårdagens hockeymatch, toppmötet HV71- Skellefteå var en tigth och tuff historia som slutade 2-1 till hemmalaget. Två målglada lag men igår tog de ut varandra med tufft och bra försvarsspel. Sveriges bästa hockeylag just nu och denna gång drog smålänningarna det längsta strået.


Real Madrid sålde nog sina chanser när man förlorade mot Betis med 1-0 samtidigt som Barca krossade Levante. En viss Messi gjorde två mål, precis i rättan tid då snacket om vem som är världens bästa forward har tagit fart på riktigt. För första gången är Zlatan Ibrahimovic med i snacket på allvar. Hans prestationer de senaste veckorna har gjort att han seglat upp som ett alternativ bredvid Lionel Messi. I helgen stod han för två assist och två mål när PSG återigen blev ett vinnande lag.

Sett till de senaste veckorna är han, enligt mig, världens bästa anfallare. Men sett till det senaste året så blir han frånåkt av denna lilla stora Messi. Frågan är om Zlatan hinner övertyga tillräckligt många för att vinna Ballon d´Or. Troligtvis inte. Han får nog finna sig i att vara näst bäst.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Skidsäsongen har dragit igång nu, både utförs och slättförs. Finns de som skiter i det, men inte jag. Har en speciell förkärlek till skidskytte. Tyvärr för oss svenskar så är truppen något tunn, i synnerhet på damsidan. Herrarna har fortfarande flera medaljhopp och det är väld är jag får lägga min tilltro. I övriga skidvärlden är det gott om svenskar i spåren och det finns all anledning att hoppas på många svenska framgångar i vinter.

Dock finns det annat land som ofta är ivägen, och det är förstås Norge. Och från Norge kommer en viss Petter Northug som gjort sig känd för att vara allt annat än ödmjuk. Först tyckte jag han var dum i huvudet, men nu när jag sett honom i andra sammanhang än skidspåren förstår jag lite bättre. Han gillar att spexa, han gillar att reta andra, speciellt oss svenskar. De ständiga fighterna mot Markus Hellner spär dessutom på det hela. Gårdagens målgång med en svensk flagga i handen var vinterns första utspel av skidspårens kung, Petter Northug.

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/vintersport/skidor/article15832326.ab


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


För undertecknad har det i övrigt varit en mycket tillfreställande helg med innebandymatch och julbord. Innebandyn gick bra även om det var på det berömda. Det såg stabilt ut men tyvärr finns det de som utövar sina personliga vendettor mot spelare i motståndarlaget och det var nära att kosta oss segern. Denna gång gick det bra men det var tur att inte jag var coach...

Julborden var mycket bra med god mat och trevligt sällskap. Natten blev också sen och gårdagen var inte den bästa man upplevt men det var det värt  .

Hann också med en sväng till IKEA i fredags. Är stolt över mig själv att jag lyckades genomföra en shoppingrunda med tanke på min oerhörda trötthet efter en vecka med inte så bra sömn och en hysterisk fredag på jobbet. Att jag slumrade till i bilen på väg till Kalmar säger det mesta (jag körde inte). Inköpen blev bra och min lya fick sig ett ansiktslyft.

Nu väntar en vecka med jobb, Sabaton-konsert och förhoppningsvis lite bandy.


Ha en trevlig måndag!


Lev väl//Carlsson

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards