kungdavidsson

Alla inlägg den 16 november 2012

Av Stefan Carlsson - 16 november 2012 20:25

Challe Berglund avgick som tränare för DIF. Högst väntat då det var tvunget att hända något. Challe säger nu att han var naiv som trodde att det gick att kombinera sportchef/tränarrollen. Hade han frågat mig innan säsongen så kunde jag berättat det för honom redan då.. Nu tar Herr Berglund över som sportchef på heltid. Personligen tror jag han kan lyckas bättre med det. Sportchef och tränare är skilda saker. Kolla bara Tommy Salo. Kanske inte övertygade som tränare, även om den tiden var kort. Men som sportchef vill jag påstå att det i alla fall går bättre för honom.

Ny tränar för DIF blir en viss Zabel. Samma Zabel som tog över efter Hardy Nilsson förra året då DIF gick kräftgång i elitserien. Tony Zabel lyckades inte vända trenden då, frågan är om han lyckas nu? Jag är fortfarande skeptisk. Tycker att Zabellösningen känns "billig" och alldeles för lätt. Nu vet inte jag allt, kanske ligger det något mera i planerna. Tycker att DIF skulle behöva lite nya vingar utifrån. Djurgårdsfans påstår ibland att föreningen är speciell och stolt, etc. etc., men det kanske är läge att inse att stolthet inte får tillbaka klubben till finrummet igen. Det behövs kompetens och bra ledarskap, i främsta rummet. Trupp har de, på pappret. Återstår att se om Zabel är mannen för jobbet!


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Det är i alla fall skönt att det är helg. Avslutningen på veckan var dock kanske inte den bästa, eller rättare sagt: denna vecka förtjänade ett bättre slut. Utan att säga för mycket kan jag damma av ett gammalt uttryck: "jag kan jobba för två men inte för tre!" Jag lämnar resten för fri tolkning..

Poker ja. Imorgon i Käälmar. Härligt, ska bli fantastiskt roligt. Troligtvis kommer man spela som den amatör man är men det gör det ju ännu svårare för mina motståndare att läsa mina genidrag! Ser jag fram emot med stor entusiams!

Denna fredagkväll bjuder annars på pizza och en ensam lägenhet då min andra hälft har aktiviteter i just Kalmar. Tror det var någon varuvlfilm ikväll på bion där. Twilight tror jag den hette..

Bara skojade, jag vet vilken filmen är, har dock kommit på att den inte var något för mig. Och imorgon skulle det fantastiska tjegänget gå på Björn Rosenström. Det visste jag innan att det inte var något för mig.


När jag kom hem från jobbet, med pizzan i högsta hugg, slog jag på burken i min ensamhet  i hopp om att en hygglig allsvensk hockeymatch skulle visas på tian. Ack vad jag bedrog mig. En av de sämre jag skådat. Troja mot Tingsryd. Det blev rapport istället och där kunde jag konstatera att SD sitter i skiten. Men oj vilken chans för Jimmie Åkesson att visa att det råder nolltolerans mot rasism inom partiet, precis som det sades vara numera.  Det är bara ut med dem, annars är det lika bra han lägger ner...

Just det, Troja/Ljungby. Har aldrig varit i ishallen där men den verkar sunkig och det var ingen häftig stäming direkt heller. Sunnerbohov heter den för övrigt. Nej det var häftigare vid datorn.

MEN det absolut häftigaste hade varit att lira innebandy ikväll. Tyvärr får det vänta till nästa helg. Hoppas det går bra för respektive lag. Både H3 och H4 hade match ikväll. Go for it!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Zlatan fortsätter håva in hyllningar men i PSG väntar förändringar!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/zlatan/article15785333.ab

Säger bara det, vilket jävla mål. Det blir mer och mer sjukt för varje gång!

http://www.youtube.com/watch?v=aQbpw450tL8


Sedan kan man göra som Hodgson och skylla på mattan. Säger som Källström, "trodde Hodgson var en större man än så"!


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Så går det om man vägrar konditionsträningen:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/ovrigaligor/article15790984.ab

På tal om hockey så blev det en del oväntade resultat igår i elitserien. Växjö krossade FBK på bortais med hela 6-3. Växjö sprattlar till ibland! Frölunda vann över Rögle, men mer var det inte. 2-1 slutade det. Luleå var återigen iblandat i en målsnål tillställning. Denna gång torskade man hemma mot LHC med 0-1. Å herre gud vad tråkig hockey Luleå spelar. Det gör de faktiskt. Effektiv kanske, men tråkig. Personligen hoppas jag inte att den lönar sig i längden. Det tror jag inte den kommer göra i slutspelet heller. Har absolut inget emot Luleå men denna upplaga är inget jag hurrar över att se. AIK tätade till bottenstriden igår genom sin seger hemma mot Timrå. Det kommer att bli strid in på mållinjen, både i toppen och botten, även om Rögle känns slagna på något vis. Modo och Frölunda får se upp, eller rättare sagt se ner. Frågan är hur länge deras NHL-spelare kan hålla dem på rätt sida strecket?

Hv lyckades med bedriften att ta med alla poäng hem från Gävle. Man höll t.o.m nollan, mycket tack vare en storspelande Gustaf Wesslau och en smula flyt. Kollar man på eftersändningar, höjdpunkter o.s.v så ser det ut som om BIF lika gärna kunnat vinna matchen. Wesslau var helt enkelt kung igår!

Ett annat lag som imponerar är Skellefteå och det är föga överraskande. Jag tippade dem högt innan säsongen och det finns absolut ingen anledningen att ändra det tipset. SAIK lär bli en utmanare till guldet i vår!

Imorgon är det ny omgång. Ser ut som följer:


Luleå      - AIK                 
Brynäs     - Modo                
Linköping  - Växjö               
HV71       - Frölunda            
Rögle      - Skellefteå          
Timrå      - Färjestad 


Idel hemma segrar och ett bortavinnande SAIK. LHC´s form är dessutom usel så kanske kan Växjö sno med sig ytterligare poäng på sin turné? Timrå är nog ganska pressat att plocka poäng igen..


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Imorgon möter PSG Rennes som är placerade på en niondeplats. Utan Zlatan, ja då kan vad som helst hända. PSG toppar fortfarande tabellen tack vare att de övriga topplagen tappar poäng mot varandra. Men det måste ju till en höjning om det faktumet inte ska ändra sig..


Givetvis är det Premier League imorgon också men det tänkte jag eventullt orda lite om imorgon.


Många undrar säkert varför jag skriver så mycket om DIF. Det är helt enkelt så att det är roligare att skriva om DIF än om t.e.x Örebro. Djurgården har ögonen på sig som det forna storlag det är. Dessutom händer det en del runt laget, typ Challe Berglund. Det är inte av skadeglädje, då hade jag valt att skriva mera om Leksand eller Asplöven..


Ha en trevlig fredagkväll!


Lev väl//Carlsson


Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15 16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards