kungdavidsson

Alla inlägg den 22 april 2013

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Jag hade dessutom överskattat vårvärmen och åkte utan jacka  . Däremot hade jag underskattat fisket och egentligen vet jag inte varför vi åkte dit. Förra gången vi besökte samma plats blev det noll och intet! Och de första timmarna var också kusligt lika, för två av oss i alla fall. Karlsson junior visade fina takter och fick både en och två innan jag och kusin Karlsson den äldre räddade "namnet" för dagen. Det visade sig att vi helt enkelt gått förbi det bästa stället förra gången. Vilka amatörer! Tur den yngste i sällskapet hade vett nog att stanna till..  


Söndagen i bilderrr


           


Vi råkade komma på några av våra vänner i skogen när de gjorde "det där". De såg ut att ha trevligt så givetvis fick de fortsätta ifred:


     


**************************************************

**************************************************

*************


Louis Suarez ber om ursäkt medan Brandan Rodgers samtidigt säger "-Spelare kan ersättas. Hur bra de än anser sig vara." JAG ÄR PÅ DIN SIDA RODGERS!


Ikväll blir United ligamästare. Det har förvisso varit klart sedan länge, i praktiken. Ikväll kan det bli klart även i teorin. Efter 10 minuter leder man också med 1-0 hemma mot Villa. Det är bara att lyfta på hatten!


Lördagens speedway så. Någon svenskkväll blev det inte. Jonsson hittade gasen för sent. Lindbäck hittade den inte alls och när Fredrik Lindgren skulle ta sista chansen i hans fjärde heat kom han inte ens iväg. Dock inga större överrraskningar, i alla fall inte för mig. Jonsson sa innan tävlingen att han "ligger lågt" och Lindgren letade inställningar. Lindbäck å sin sida har kört alldeles för lite. Nej kvällens behållningar hittade man på helt andra håll. Lördagkvällens vinnare blev ryssen Emil Suyfutdinov. Han, Darcy Ward, Matej Zagar och Tai Woffinden var nog tävlingens stora behållningar. Hemmahoppet Tomasz Gollob imponerade stundom men det var knappast någon överraskning. Tyckte inte själva tävlingen höll den bästa nivån. Lite för få omkörningar även om det hettade till några gånger. Svenskarans mopedrace gladde ingen heller.. Kan bara bli bättre..


Dags att ladda för resten av veckan. Glöm inte CL imorgon, och på onsdag. Jag håller en tumme för Bayern. Det är deras tur nu!


Lev väl//Carlsson

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra människors kroppsdelar sedan har han en enastående förmåga att ta fel beslut vid fel tidpunkt. Typ slå sina motståndare i trynet när kamrorna rullar för fullt.

Låt oss klargöra att Darcy inte kommer i närheten av Suarez nivå, än. Darcy är bara en pojkspoling som gillar att festa och som tyvärr inte har koll på vad han klarar av och så vidare. Lois Suarez har å sin sida stora problem med hela sin personlighet. Jag menar, hur normalt är det att bita en annan människa? Sedan allt strul utöver detta. Nej tack, jag som trogen och inbiten liverpoolanhängare skäms och vill helst inte se att Suarez drar på sig den röda tröjan mera. Det räcker nu. Liverpool är ett varumärke som skadas ordentligt. Och jag är trött på alla negativa skriverier om LFC. Det räcker med att det sportsliga går utför. Allt detta tjafs, det är inte "pool". Agera!

För övrigt skiter jag i om han gör 100 mål nästa säsong, som han beter sig nu skadar han mer än han tillför, på sikt.


Blir inte mera skrivet för stunden, JAG lagar mat. I alla fall hjälper ganska mycket  


Lev väl//Carlsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards