kungdavidsson

Alla inlägg den 17 april 2013

Av Stefan Carlsson - 17 april 2013 12:59

Fattar en lekaman ingenting. I detta fall får Manchester City och PSG vara de två bästa exemplen.

Det luktar mygel så klart:

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/article15977635.ab

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/championsleague/article16615827.ab


PSG har sedan länge bestämt sig för att köpa sig till framgång i Europa. Knappast ett genuint lagbygge och det betraktas snarare som ett högt korthus som kan rasa ihop vid drastiska ändringar. T.ex om ägarna säljer eller om stjärnorna uteblir, trots dessa gastronomiska summor PSG betalar för spelarna. En bra början på ras är också om man förlorar en viss svensk. Visserligen kan man värva nya stjärnor men jag och de flesta andra ser helst att de regler kring värvningskaruseller och de ekonomiska bitarna kring lagen i europa gäller alla lag, inte bara Malaga. PSG leverne är inte sunt, även om jag gillar när nya lag sticker ut och att de trost allt levererat i CL- spelet. Agerar Uefa i denna fråga kan det t.o.m bli svårt för PSG att behålla Zlatan, ännu svårare att fylla på med flera stjärnor. Kort sagt, fogden är er i hasorna PSG och City!


Jag räknar till  tio Luleå. Men ni reser er inte. Knappast kan man få en mera rättmätig mästare i SAIK. Kanske kniper Luleå matchen imorgon men det stannar där.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Undra om min arbetsgivare tänker tanken?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16612014.ab


Jag gjorde en insats, hoppas den förvaltas rätt. För övrigt i en konflikt där världens stormakter väljer att titta på, och där vapenhandel, gamla förbund betyder mera än människoliv.


Nu ska jag göra en betydligt mindre världsomfattande insats, på jobbet.


Ha en trevlig onsdag!


Lev väl//Carlsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards