kungdavidsson

Alla inlägg den 7 april 2013

Av Stefan Carlsson - 7 april 2013 17:28

Gårdagens avdelningsfest blev absolut mycket lyckad. Bättre än jag trodde på förhand. Det berodde nog främst på det goda deltagarantalet och bra aktiviteter. Ett restaurangbesök, bowling och mellanlandning hos undertecknad innan vi drog ut i krognatten. Mycket trevligt! Känns idag om inte annat, sällan eller aldrig har jag varit så TRÖTT. Kan bero på avsaknaden av kaffe i hemmet vid uppvaknande idag (dålig planering). Kan också bero på den hårda bowlingmatchen   igår kväll. Lika spännande som jämnt, Slutade med att jag slog PB med en 200 serie. Fråga mig inte hur. Alkohol är inget jag brukar reklamera på denna sida men inte fan var jag vid mina sinnesfulla bruk vid tidpunkten. Ändå spelade jag bättre än någonsin. Det är klart att man eggas av att bankompanjonerna spelar bra också  .


--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Men alltså, någonting stämmer inte när två så pass rutinerade äldre damer ger sig ut på isen. DEN ISEN! Det är ju en stor vak 10 meter längre ut.. Vad gjorde dom där? Sinnes.. Folk tänker inte. Samma visa varje år, med folk som kliver rakt ut på skitisar och drunknar. Tragiskt så klart

http://www.expressen.se/gt/en-hel-bygd-ar-i-chock-och-sorg/


Vilket folk.. Någonstans är det fel från början.

http://www.expressen.se/nyheter/sydkorea-varnar-for-missilattack-i-veckan/

Kan ju hoppas att de attackerar sina fiender med hundar och pistoler. Mer vett i huvudet än så har de la inte..


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


PSG vann igår över Rennes efter mål av Menlös (Menez) och Zlatan, hans 26:e. Den stora snackisen efteråt var om Zlatan "snodde" ett mål av Beckham när han nickade 2-0 till PSG. Beckhams chipp är på väg in i mål, eller? Det ser tveksamt ut. Stolpträff säger jag. Döm själva.

http://www.expressen.se/sport/fotboll/ligue-1/har-tjuvar-zlatan-mal-fran-beckham---eller/


Menlös ja. Alltså Menez har varit nästan lika bra som Pastore. D.v.s osynlig och intesägande. Detta målet är dock snyggt, men med den månadslönen händer det alldeles för sällan.


Liverpool, suck!!


Det blir en drömfinal mellan SAIK och Luleå i hockeyslutspelet. Drömfinal och drömfinal. För dom båda lagen är det så. Och visst är det två rivaler som möts. Så jag kan köpa uttrycket  . Har tidigare kritiserat Luleå för deras lite tråkiga deffensiva hockey, och det har jag haft rätt i. Hittills. Eller rättare sagt, tills någon månad sedan. Luleå har växlat upp i slutspelet, till skillnad från förra året, och nu fungerar även offensiven. Luleå är riktigt bra med många matchvinnare och härliga spelartyper. Dessutom finns en av sveriges mest intressanta hockeycoacher i båset, Jonas Rönnberg. En sådan coach jag skulle vilja ha i HV- båset. En tränare som får spelare att bli bättre, som får laget att växa och utvecklas. Stillman, vakna!


MEN jag håller SAIK som favoriter, de är för bra för Luleå. Visserligen kan Luleås deffensiv säkert stå emot SAIK ett tag, men till slut måste man ju anfalla också..


Och så lite damhockey också. Sverige ska ju arrangera damhockey nästa år, men för det första var det grymt nära att sverige missade att få delta när man misslyckades med att ta sig vidare från gruppspelet i årets vm. Vilket i sig är fiasko. Nu får man kvala för att få vara med i hemma- vm. Missade och missade. Man vann först kvalmatchen mot Tjeckien i en serie i bäst av tre matcher. D.v.s det är långt ifrån klart. Skärp er för fan!

För det andra, damhockey suger. Ursäkta mig men det gör verkligen det. Och jag kan inte förstå varför i hela friden det inte är tillåtet att tacklas?? Börja med pingis istället då! Värdelöst. Och det ska tilläggas att jag mer än gärna kollar på damhandboll,damfotboll, innebandy. Följer speciellt fotbollen och handbollen vid mästerskap och stora mästerskap. Men hockeyn alltså.. Nej, det där köper jag inte. Är kvinnor så ömtåliga? Ser inte ut så när man ser damhandbollsmatcher. Där smäller det minsann, fullt ös. Och där finns inte en gnutta skydd.. Gör om gör rätt!


Nu ska här ätas!


Lev väl//Carlsson



Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards