kungdavidsson

Alla inlägg den 5 april 2013

Av Stefan Carlsson - 5 april 2013 23:42

Helt säker! Det vet jag. Nu låter det nära på som skryt och skravvel, men det är faktum. Faktum är att de flesta människor på denna våran jord skulle kunna göra det. Alla har vi våra problem, både stora och små. En del människor tar sig ur problemen, en del lyckas ej. Nu talar vi främst om psykosociala, hälso- och till vis del fysiska problem.  Är av den åsikten att var och en av oss går igenom svåra tider någon gång i livet och alla som lyckas ta sig igenom den s.k skiten stärks som människa och blir en eller flera erfarenheter rikare. Just dessa erfarenheter skulle kunna hjälpa andra.

Men man delar sällan med sig, i alla fall inte jag. Det blir liksom inte så. För min del så vill jag inte pracka på folk mina åsikter och ideér hela tiden och jämnt. Inte utan att jag vet att den jag talar med är intresserad. Visst kommer man med med småtips och någon enstaka kommentar, men inte blir det stora utlägg. Det är jag ytterst försiktig med. Av någon anledning.. Däremot om någon frågar eller startar en diskusson om något så kan de få ett rejält utlägg. Med nöje. Finns det något bättre än att hjälpa någon åt rätt håll?

Och va fan vet jag något om då? Tja, ryggproblem, sträckningar, magbesvär ( IBS t.e.x ), betydligt djupare psykiska åkommer än vad de flesta kan ana. Sedan är jag en klippa på andra saker så som sport och fiske men det ser jag mera som rena nöjen    .


Men är det någon skillnad om man skriver om det då? Ja, kanske. Vissa bloggare och liknande som skriver om diverse svårigheter i livet väljer ofta att vara tydliga med det i överskrifter och presentationer. Då är det ju tydligt vilket ger oss läsare en valmöjlighet. Att få tyst på någons munläder som går för mycket är betydligt svårare   

Fan vad djup jag blev..




Måste lätta upp stämningen med en historia.


Den ena samen till den andra:

- Undra om det är någon skillnad på att ligga med en ren eller en kvinna?

- Fråga Ove, han har legat med en kvinna..



Två blinda snickare, en såg.


Två myror, en stack.


Två bagare, en smet.


Två turkar, en fez


**************************************************
**************************************************
*****


Flera klassiska lag som tar för sig i svenska hockeyn. Björklöven är nästa att avancera. Ikväll blev de klara för allsvenskan. Bra jobbat!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/article16550384.ab


Det fick bli kvällens sport. Nästan. Får också gratulera SAIK som återigen har tagit sig till sm- final. Denna gång tror jag inget kan stoppa dem.


**************************************************
**************************************************
**


Nej..

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16550142.ab

Nåja det lär inte ligga kvar länge!


På tal om just tips och den biten, så måste jag givetvis komma med ett s.k tips från coachen, som jag vanligtvis inte delar ut skitmånga i likartade ämnen som smärtor. Till alla er med ryggproblem, ryggskyddet jag skaffade är suveränt. Det är äckligt bra. Hett tips!


Musiktips också:

Smash Into Pieces – Colder

Mycket bra skit. Ser med spänning fram emot albumet i senare i vår!


God natt och väl mött på Big Bang imorgon!


Lev väl//Carlsson


Av Stefan Carlsson - 5 april 2013 19:57

Men nu är det helg! Det vankas bowling och käk med jobbet. Härligt! Med andra ord dags för vårens avdelningsträff! Nice  .

Förhoppningsvis får jag lite tid över för min andra hälft också.Har varit snålt med det den senaste veckan. Jag jobbar kväll och hon jobbar mycket över huvudtaget. Vilket i sig är jävligt bra, men man vill gärna ses ibland också..Hmm..


Fantastisk god viking pizza från pizzeria Tre Vänner.  


Fidel har fått nog, och jag också:

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article16550105.ab


Vad är det för fel på hela Nordkorea? Sjukt. Visserligen behövs det två för att bråka men detta är sinnes.


-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SAIK och Luleå till final., allt annat vore högst oväntat i dagsläget. Men kom inte och säg att jag inte varnade för Luleå. Saik mot Luleå i final. Offensiv glöd mot deffensiv skicklighet!


Dock har silly season börjat för min del. Nu börjar den intressanta tiden med övergångar och liknande i ES. HV behöver förnya, och det ser bra ut än så länge. Man förlänger med en del lovande junisar och knyter till sig backarna Stefan Johansson och Johan Larsson. Stillman verkar vara på bettet igen.. En sak är säker, jag ser helst inte några flera nordamerikaner i HV71. Sällan eller aldrig lyckas de eller stannar speciellt länge. Tacka vet jag finnar. De spelar oftast med hjärtat och har generellt en bättre inställning. I alla fall är det mina erfarenheter från HV.


Zlatan avstängd igen. Suck! 3 gula på mindre än 3 matcher renderar i en avstängning i franska ligan..Öööåå!

Och flera rykten placerar Zlatan i andra klubbar än PSG kommande säsong. Har en känsla att något kommer hända där..

På tal om PSG. Har sagt det förut, säger det igen. David Beckham har varit en av PSG´s bättre spelare på sedan han anslöt till laget. Säger dock mera om laget än om Beckham själv..

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/internationell/frankrike/article16548797.ab


Känner lite skrivtorka för stunden. Tror kvällsveckan har tagit ut sin rätt!


Ha en trevlig fredagkväll!


Lev väl//Carlsson

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards