kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 16 december 2012

Överkörd, golvad och mosad. Nu väntar i alla fall underhållning med Ronny Eriksson..

Av Stefan Carlsson - 16 december 2012 16:23

..på Forum i Oskarshamn. "Vad skådar mitt norra öga" är namnet på hans show och det har fått goda recensioner! Jag föväntar mig en öm käke efteråt p.g.a. mycket skratt!

Först ska den godaste lasagne förtäras med fader och min käresta. Kan behövas efter en hård och tuff innebandymatch.

Dagens motstånd i H4 för mitt Ariel var inga mindre än Craftstadens 2:a-lag, på bortaplan. D.v.s match här i stan och minimal resa för egen del. På förhand var det en tuff uppgift, men inte omöjlig. Det blev dock inte lättare av att Craftstaden ställde upp med en nästan ren division 1-femma. Det visade om inte annat att man absolut inte ville torska denna matchen. Det gjorde de inte heller. Slutresultatet skrevs till 7-2 i hemmafavör. Inget att snacka om, vi slet som djur. Fick stryk ibland, men vi reste oss upp varje gång... Vi vek aldig ner oss och bjöd nog på oväntat hårt motstånd.

Kontentan av denna upplevelse är att utan deras 1:a-lina så hade det definitivt inte slutat 7-2 till något hemmalag..


För övrigt kan det noteras att Craftstadens A-lag förlorade igår, på hemmaplan. 3-8 slutade matchen mot Nykvarn och kom reaktionen på den fenomenala seriestarten nu? Mm kanske..

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Bra insats igår av Liverpool. Not! När det kändes som om lägstanivån blivit lite högre så visade den sig helt plötsligt vara sämre än någonsin..Usch!

Hoppas på bättre takter ikväll när PSG möter Lyon. Här bara måste PSG vinna känns det som. En poäng kan vara OK men det tror jag inte Zlatan tycker.

Det snackas om parkeringskrig i PSG nu. Påminner lite om tiden i Barcelona, och då inte den positiva tiden då allt flöt på. Nej, det var så här avvecklingen började i Spanien. Z kom på kant med Pep sedan "protesterade" han bl.a genom att parkera bilen där spelarna inte fick etc.etc Långsökt? Nu vet ju ingen hur mycket sanning det ligger i det här men.. Dock så ter det sig som om laget PSG har fattat vad som krävs om de ska bli ett vinnande lag. Man har i alla fall i stundom visat det på sistone, och idag kommer själva eldprovet. Är man värda ligatiteln?


Övrig fotboll igår. City och United vann och engelska ligan ser ut att bli en Manchester-uppgörelse igen med fördel United.

För första gången börjar tugget om Arséne Wenger vara eller icke vara i Arsenal. Det vädras missnöje, och det kanske är dags för ett byte? Någonstans känns det som om man kört fast i Arsenal..


Ikväll kan den La Liga definitivt avgöras. Barcelona tar emot At. Madrid hemma och vinst där så vågar jag påstå att det är klart, om inget drastiskt inträffar. Barca har sex poäng upp och massa plusmål inför matchen. Det fixar inte At. Madrid utan då får man se sig som god tvåa.


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


Ännu en tragisk skolmassaker i USA. För vilken gång i ordningen vet jag ej. Någon sa något om att se över vapenlagarna.. NÄHÄÄÄÄ??? Alltså det landet.. Känns som det skulle vara den grundläggande idén. Och det känns som om det skulle hänt för länge länge länge sedan! Hur många som nu satt livet till.. Hur många barn och lärare som berövats livet? Hur många som fått psykiska och som man aldrig kommer bli av med? Tala om handlingsklen regering.. Bedrövligt!

I denna lite tråkigare anda avslutar jag detta inlägg och hoppas att Ronny Eriksson får sin publik att skratta sig bort från verkligheten ett tag.


Lev väl//Carlsson



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27 28 29
30
31
<<< December 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards