kungdavidsson

Direktlänk till inlägg 27 juni 2012

Vi sportintresserade svenskar är ett mycket underligt folk ibland...

Av Stefan Carlsson - 27 juni 2012 11:38

Vi har i många år (dom flesta år) klagat på den svenska långbollstaktiken, tråkigt, inneffektivt o.s.v.  

Och nu när Spanien är i semi och spelar sitt sedvanliga smånätta kortpassningsspel så tycker vi, enligt diverse omröstningar, att det också är tråkig fotboll? Ok, det går långsamt ibland det ser jag också, men säg det till spaniens motståndare som aldrig får tag i bollen. Och inneffektivt kan det ju knappast vara om man är regerande europa-och världsmästare. Om det räcker hela vägen i år återstår dock att se!

Jag kan nog ändå se tjusningen i den skicklighet dom spanska spelarna visar upp med sin teknik och bollskicklighet, även om tempot går ner ibland. Nu vet inte jag vem och hur många som röstat, men det är väldigt konstigt i mina ögon.

Jag måste säga det att det kan inte vara lätt att vara förbundskapten när ingenting duger. Hade Sverige haft en gnutta av spaniens bollskicklighet hade jag jublat. Men smaken är som baken, delad! Och tur är väl det...



Och slaget om den Iberiska halvön slutar med spansk glädje...


Jag ser ingen annan utväg då Spanien är ett mera komplett lag. Visserligen har Portugal den största stjärnan hittills i EM, Christiano Ronaldo. Men den kusen har flertalet spelare i Spanien mött mängder av gånger i La Liga och då tänker jag främst på El Classico-mötena.

Där vet vi ju alla vilket lag som dominerat dom senaste åren. Och vilket lag dominerar den spanska laguppställningen?

Dessutom, dom spelarna i Spanien´s startelva som inte kommer från Barca tillhör ju Real Madrid..Det blir nog tufft för Ronaldo i afton tror undertecknad!



Stort "Sudden"!

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/internationellt/nhl/article15035325.ab




Dackekross igår kväll, 55-35 hemma mot Piraterna. Sannerligen imponerande siffror. I Darcy Ward´s frånvaro kliver ett annat stjärnskott in och dominerar händelserna! Michael Jepsen Jensen är en 20-åring från Danmark som spås bli en framtida stjärna. För en gång skull har Dackarna lyckats värva unga lovande förare som dessutom blommar ut. Nämnde Jepsen är en av flera, Darcy Ward 20 år, Patryk Dudek 20 åring från Polen är två andra exempel. Det ser bra ut i Dackelägret!

Piraterna då? Rutinerade Hancock levererade, 14 poäng, men fick se sig frånåkt av Jepsen Jensen. Chris Holder hade inte den bästa av kvällar och skrapade bara ihop 7+1.



Det regnar,jag är i chock...


Lev väl// Carlsson


(Vad skit jag kommer få om Spanien inte vinner ikväll)    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Stefan Carlsson - 23 april 2013 21:39

Nej nu skojade jag. Mitt lag är Liverpool (ni vet, det laget med e livs levande vampyr). Men i CL hoppas jag Bayern München vinner hela allt. Det är deras tur nu! Och efter halva första halvleken i semifinal 1 leder de också över Barca med 1-0. Det s...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 20:50

undertecknad som guide ledde oss till havet och fiskevatten norr om Oskarshamn. Vädret var på våran sida, återigen. Solen strålade och på morgonen var det även vindstilla. Det skulle dock ändra på sig och fram på dagen var det allt annat än lugnt. Ja...

Av Stefan Carlsson - 22 april 2013 17:45

Förutom att det är givet att hålla på dem, så har de ett gemensamt problem. De har båda problem med en av lagets största stjärna. Darcy Ward är glad i hågen när promillen stiger och Louis "Hannibal Lector" Suarez gillar dels att tugga på andra männis...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 23:22

Tycker ett par stalltips kan vara på sin plats. Och då syftar jag på träning, rent generellt. Ni som inte är intresserade kan ju hoppa över detta inlägg  . Och vad åsyftar jag då när jag skriver träning. Beror helt på utgångsläget. En s.k. soffligg...

Av Stefan Carlsson - 19 april 2013 21:14

speedway behöver är att förknippas med alkohol och struliga ungdomar. Enligt olika obekräftade uppgifter från undertecknad verkar det som om Dackarnas egna partyguru, Darcy Ward, återigen skitit i det blå skåpet. Denna gång tillsammans med speedwayvä...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<<
Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards